Българският център за данни Датикум е подобрил значително показателите за енергийна ефективност на своите „облачни“ услуги през последната година, съобщиха от дружеството. Към август 2014 г. клиентите на компанията използват 383,31% повече РАМ памет и 322,22% повече процесорен капацитет от нейната „облачна“ (cloud) инфраструктура, в сравнение с употребяваните ресурси към август 2013 година. Въпреки това електрическата консумация бележи значително по-малък растеж, който през същия период е едва 43,33 процента. Значителното спестяване на електроенергия се дължи на много по-ефективното използване на ресурсите в cloud инфраструктурата на Датикум, в сравнение с функционирането на собствено сървърно помещение в организациите.
Центровете за данни представляват обекти, специализирани в съхранението на информация, които предоставят на компаниите възможност за колокиране на собствено оборудване, обезпечавайки сигурността и непрекъсваемостта на достъпа до данните им. България вече се налага като предпочитана дестинация за подобни проекти, а само в Датикум се съхранява информацията на десетки чуждестранни организации, включително и статистиката на Националната баскетболна асоциация на САЩ. Това, което отличава Датикум от традиционния дейта-център е предлаганата от дружеството пълната гама управляеми услуги – облачни сървъри, предоставяне на наети хардуерни сървъри и оборудване, колокация, изграждане и поддържане на частни облачни системи.
През последните години дейта центърът се наложи със своите услуги, които позволяват на клиента да наема ресурси от облачната инфраструктура на Датикум и да работи с един единствен доставчик по целия процес на осигуряване на услугата до тях. Това го прави предпочитан избор за все повече компании, които се отказват от поддържането на собствена сървърна инфраструктура и се доверяват на компанията.
За да популяризира допълнително предимствата на своите „облачни“ услуги, Датикум АД обяви инициатива, която позволява на всеки желаещ да ги тества безплатно и да се убеди в техните предимства в продължение на две седмици. Промоционалните условия са валидни до края на годината за всяка малка, средна или голяма фирма, както и друг тип организация.
„Традиционно компаниите избират „облачните услуги“ на Датикум заради комбинацията от по-висока надеждност и сигурност, по-ниска цена в сравнение с поддръжката на собствено сървърно оборудване, липсата на капиталови разходи, както и много по-добрата скалируемост. Новите данни за постигнатата енергийната ефективност показват, че освен бизнес ползите този модел има и огромни предимства за околната среда, а центровете за данни и по-конкретно cloud – инфраструктурата могат да се превърнат в ключов фактор за една по-ефективна нисковъглеродна икономика на бъдещето. Това е модел, от който печелим всички – ние, клиентът и обществото. Именно, за да популяризираме неговите предимства, решихме да стартираме инициатива, позволяваща на всеки който има колебание относно предимствата и надеждността на „облачните услуги“ и в частност, на тези, предоставяни от Датикум, да ги използва безплатно за срок от две седмици“ - посочва Росен Маринов, Изпълнителен директор на Датикум АД.
Едно от най-важните предимства на „облачните услуги“ е възможността за по-гъвкаво предоставяне на нужните на клиента ресурси. Добавянето или намаляването им се извършва в рамките на часове и минути, а клиентът получава възможност да контролира разходите си за информационни технологии, в зависимост от текущите нужди и приоритети, премахвайки необходимостта от големите капиталови разходи по закупуване и поддръжка на собствено оборудване.
Високата надеждност също е сред най-значимите предимства на този подход. Всеки компонент от инфраструктурата на Датикум е резервиран минимум двойно, а повечето- дори 4, 8 или 12 пъти. Облачната платформа на Датикум е изградена така, че елиминира човешкия фактор при хардуерен дефект, реагирайки автоматично, без да има спиране на сървърите. Всички грижи по поддържане работоспособността на физическата инфраструктура и обновяването й се извършват от екипа на Датикум, те са невидими за клиента и не се отразяват на работата на неговите системи и приложения.