Moody's понижава очакванията си за търговията на дребно през 2022 г.

Moody's понижава очакванията си за търговията на дребно през 2022 г.

Moody's понижава очакванията си за търговията на дребно през 2022 г. след силния растеж през 2020 и 2021 г. Рейтинговата агенция преразглежда прогнозата си за индустрията и ѝ присъжда "стабилна" перспектива.

Анализатори от рейтинговата агенция оценяват общия ръст на приходите на 3,9% и увеличението на оперативната печалба от 2,3% в цялата индустрия през 2022 г., пише онлайн медията Retail Dive. За сравнение, очакванията за 2021 г. са за 30% скок на оперативните приходи.

Анализаторите на Moody's казват, че силният растеж от последните две години "ще бъде много по-труден за постигане поради нарастващите предизвикателства, включително омикрон варианта на коронавируса, ограниченията на предлагането, недостига на работна ръка и нарастващите разходи за вложени ресурси".

Точно както 2021 г. беше предопределено да бъде много по-добра година от 2020 г., изключителният растеж на търсенето няма как да продължи до безкрайност.

Нарастването на търсенето тази година беше толкова внезапно и толкова мощно, че блокира голяма част от глобалната верига на доставки. След като океанските превозвачи спряха кораби заради застоя през 2020 г., тази година много спедитори не могат да намерят контейнери и трябва да плащат допълнително.

Пристанищата по целия свят също работят на максимален капацитет, както и камионите и въздушния товарен превоз.

Продължаващото разпространение на COVID-19 в ключови точки от веригата на доставки и недостигът на работна ръка допълват към проблемите.

Всичко по-горе се комбинира, за да натисне предлагането на стоки като цяло, като подклажда инфлацията.

"Увеличаването на маржовете през 2021 г. беше подкрепено от по-ниски нива на инвентара, което насърчи по-благоприятна промоционална среда и по-високи цени", казват анализаторите на Moody's. "Търговците на дребно сега се борят с недостига на определени ключови входящи материали. Това влошава наличностите на крайния продукт, увеличава разходите и намалява способността на търговците на дребно да отговорят на потребителското търсене", посочва се в анализа.

Този натиск, както и естественото изравняване на търсенето, ще доведе до нормализиране на ситуацията за търговците на дребно през следващата година, според Moody's.

По-широкото проникване на ваксините срещу коронавируса и реваксинациите също могат да променят потребителската динамика.

Отложеното търсене за стоки и услуги, което видяхме през 2021 г., също вероятно ще утихне, тъй като потребителите увеличават своята мобилност и вероятно пренасочват повече разходи към пътувания и развлечения, допълва се в доклада на Moody's.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.