Българската компания Метрика, част от международната група на френския пощенски оператор La Poste, откри нов логистичен център за комплексно складово съхранение и фулфилмънт услуги в областта на електронната търговия.
Центърът се помещава на обща площ от 1900 кв. метра в Индустриална зона София-Божурище и с направените инвестиции в размер на над 100 000 евро, предлага изцяло завършено логистично обслужване за малки и средни предприятия на 3 различни пазара (България, Гърция и Румъния) - нова и голяма складова база за палетажно съхранение и контрол, фулфилмънт услуги за обслужване на онлайн търговски магазини, опаковане и експедиране на пратки, работа с клиенти.
Благодарение на направената инвестиция Метрика ще удвои работните места в центъра с перспектива за създаване на допълнителни кариерни възможности, за дa отговори на нарастващото потребление в сферата на онлайн търговията.
В новия център ще бъде предлагана пълна палитра от логистични услуги, които улесняват търговските компании в тяхното стоково съхранение и контрол на дистрибуцията към крайните клиенти.
Изградената от Метрика система на работа за складов мениджмънт и фулфилмънт услуги вече е напълно разгърната в новия център и позволява комплексно обслужване на поръчките в един електронен магазин - приемане (входиране) на дадена поръчка през онлайн канал и складово позициониране, създаване на списък с нейните необходими елементи (т.нар. процес на Packing), събиране на поръчката (т.нар. Picking) и пакетиране по стандартите на съответния магазин, изготвяне на товарителница и придружаващи документи, заявка и предаване към куриерска компания (по избор на клиента), съобщават от компанията.
Системата на Метрика включва и допълнителни услуги като оглед и обработка на върнати пратки, сортиране и експедиране на пратки както в България, така и в чужбина. Унифицираният подход на компанията при осъществяване на тези дейности позволява аутсорстване на процеси от компании - търговски клиенти, с цел оптимизация и мащабиране на техния бизнес, дигитализация и бързина в ефективността на доставките.
През 2020 г. Метрика отчита двойно повече обработени поръчки в България спрямо 2019 г., а 50% от поръчките, обработени през цялата 2020 г., са обслужени само през първо тримесечие на тази година.