Как да възстановите изгубените приходи от изоставените колички в онлайн магазина?

Как да възстановите изгубените приходи от изоставените колички в онлайн магазина?

Знаете ли, че до 80% от количките в онлайн магазините се изоставят? Има различни причини клиентите да се отказват от покупка и да изоставят количките си. Възможно е уебсайтът да се е сринал преди плащането, може би клиентите са решили, че процесът по плащането на покупките им отнема твърде много време. Може и да са се прехвърлили към друг сайт и да са забравили за незакупените артикули.

Каквато и да е причината, изоставянето на количката води до огромна загуба на приходи за електронните магазини, пише онлайн изданието business2community.com. Когато повече от три четвърти от вашите клиенти решат да напуснат уебсайта ви без да завършат покупките си, това са много загубени пари.

Има обаче един прост начин да възстановите част от тези загубени приходи с помощта на имейл маркетинга, като изпращате мейли до клиентите, изоставили количките си. Изпращайки тези автоматични напомняния, онлайн магазините отчитат ръст на продажбите, тъй като много купувачи се връщат на уебсайта, за да завършат покупките си.

Това е лесна, ефективна тактика, която можете да използвате, за да увеличите продажбите на вашия малък бизнес. Това обаче е и стратегия, която не много онлайн магазини прилагат. Ако я превърнете в редовна практика, ще откроите бизнеса си.

Защо имейлите заради изоставените колички са важни?

Доколко е ефективен добре изработеният имейл за изоставена количка? Според приложението Cloud 45% от имейлите, изпратени за напомняне на изоставена количка за пазаруване, се отварят от клиентите. Почти 11% от хората, отворили имейлите, се връщат на сайта и довършват покупките си.

Тъй като имейлите за изоставени колички могат да се автоматизират, това е евтин начин за подобряване на рентабилността на вашия бизнес. Тъй като тези имейли се изпращат на клиенти, които вече са посетили магазина ви, започнали са покупка и са ви дали своите имейл адреси, вие се свързвате с хора, които вече са проявили интерес към вашия бизнес и стоки.

Имайте предвид, че много клиенти, които са изоставили количките си, не са искали да го направят. Ако са напуснали магазина ви поради технически проблем или защото са забравили, че са започнали покупка, има причина да смятате, че те биха закупили продукта ви и дори биха станали редовни клиенти. Затова е добра идея да изпратите имейла си един час след като клиент се откаже от количката.

Предоставяйки на клиентите възможност да се върнат на вашия уебсайт и да завършат покупката си, вие не само увеличавате потенциалните си приходи от продажби, но и подобрявате отношенията с клиентите. Това е особено важно, ако управлявате малък бизнес на платформа за електронна търговия като Shopify или WooCommerce.

Тъй като бъдещето на вашия бизнес се основава на броя на успешните онлайн продажби, използването на ефективен имейл маркетинг за изоставени колички спомага за укрепване на вашата клиентска база.

Съвети за писане на ефективен имейл за изоставена количка

Най-основно, трябва да напомните на клиентите за това, което са оставили след себе си. Не забравяйте да покажете артикулите, от които се е отказал клиентът, посочете, че количката за пазаруване е запазена и предлагайте връзка, която да позволява лесно довършване на покупката.

Заложете на привлекателен текст. Ефективният имейл трябва да предлага убедителна информация, вкл. и в темата. Също така е добра идея да включите изображения. В крайна сметка искате вашият клиент да има причина да отвори имейла и да се върне във вашия магазин.

За да увеличите продажбите, имейлите на вашите изоставени колички трябва да се отличават от всички останали маркетингови имейли и напомняния, които получават вашите клиенти. Затова правилно използвайте бранда си. Това надхвърля простото включване на вашето лого.

Включете снимки на стоките. Някои имейли предоставят само писмен списък с артикулите, оставени от клиента. Ефективните имейли обаче включват изображения на изоставените предмети, за да привлекат клиента. В допълнение към снимките на стоките включете и снимки, вързани с марката или идентичността на вашия магазин.

Тъй като имейл с изоставена количка е форма на маркетинг за вашия магазин за електронна търговия, можете да предложите отстъпка от поръчката на клиента, ако той се върне, за да завърши покупката си. Това може да мотивира тези, които са изоставили количката си поради високи разходи за доставка.

Създаването на чувство за недостиг и спешност е много ефективна маркетингова техника. Тъй като вече сте съобщили, че сте запазили количката на клиента си, можете да споменете, че тя ще бъде запазена само за определено време. Можете да добавите, че на склад са останали само ограничен брой артикули. И двете техники насърчават клиента да завърши покупката преди поставения срок.

Всички имейли за изоставени колички трябва да се обръщат към клиента по име. Това може да стане чрез автоматизация и дава на вашите клиенти усещането, че вашият магазин наистина се грижи за тях.

Трябва също да напишете няколко версии на имейла си, които да изпратите час след изоставянето на количката, ден по-късно и последно съобщение след още 3-4 дни. Това подобрява шансовете клиентът да се върне.

Стартирането на маркетинговата кампания заради изоставени колички е отличен начин да възстановите загубените си продажби и да подобрите бизнес профила си сред клиентите. Въпреки че изоставените колички са проблем в електронната търговия, те също така предлагат отлична възможност да се свържете с тези клиенти и да укрепите връзките си с тях. Чрез просто изпращане на ефективни автоматизирани имейли можете да увеличите лоялността на клиентите, като същевременно подобрите както настоящите, така и бъдещите си приходи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.