Физическият магазин си остава ключов за търговията на дребно

Физическият магазин си остава ключов за търговията на дребно

Миналата година беше ключова за електронната търговия. Растежът беше рекорден заради пандемията, като много анализатори очакват ръстовете от миналата година да се задържат и през тази, защото много потребители ще продължат да пазаруват цифрово.

Като цяло обаче търговците на дребно имаха добра 2020 г., тъй като потребителите останали у дома, пренасочиха разходите си от пътувания и услуги към продукти, пише онлайн изданието RetailDive.com.

Категориите, които са се представили най-добре през миналата година, отразяват затварянето и самоизолацията - компютърна техника, игри, играчки, инструменти и продукти за домашен ремонт, продукти за домашни любимци, книги, спортно оборудване.

Според Forrester обаче, колкото и голям растеж да има онлайн търговията, лъвският дял от приходите от търговия си остава за физическите магазини.

За търговията на дребно реалният магазин има трайно значение. Почти три четвърти от всички продажби на дребно ще се извършват офлайн и 66% от продажбите на нехранителни стоки и напитки.

Авторите на доклада отбелязват, че "категориите, които изискват докосване и усещане на купувача, нужда от съвет в магазина или непланирани покупки, ще са физически".

Днес търговците правят големи инвестиции, за да съчетаят своите цифрови платформи със своите мрежи от магазини, за да улеснят потребителите да пазаруват по най-удобния за тях начин. Ръстът както на електронната търговия, така и на продажбите от други канали добавя нови разходи и трудности за търговците на дребно.

Тези търговци, които могат да предложат на клиентите най-доброто както от цифровия, така и от физическия свят на пазаруване, ще продължат да растат.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.