През 2021 г. европейската електронна търговия нараства с 13% до 718 милиарда евро. Темпът на растеж остава стабилен, като се е повишил леко в сравнение с 2020 г.
Това става ясно от Европейския доклад за електронната търговия, изготвен от Ecommerce Europe и EuroCommerce.
Данните за оборота на B2C (бизнес към краен потребител) за 2021 г. показват, че електронната търговия продължава да расте, въпреки премахването на локдауните и възможността на потребителите да посещават отново физически магазини.
Като цяло могат да бъдат идентифицирани две тенденции. От една страна, продажбите се нормализират и стабилизират в сравнение с изключителната предходна година. От друга страна, докладът идентифицира, че потребителите са по-внимателни в разходите си.
Ефектите от войната в Украйна, инфлацията, нарушените глобални вериги на доставки и общото усещане за несигурност връщат цифрите на растежа до нивата отпреди пандемията. Независимо от това фактът, че продажбите на електронната търговия засега отбелязват само малък спад, показва, че секторът е станал незаменим и много устойчив.
Освен това индустрията на онлайн услугите, като е-туризъм, събития и продажба на билети, отбеляза стабилно възстановяване през последната година.
Западна Европа определено е най-силният регион по отношение на оборота на B2C електронната търговия, като държи 63% от общия оборот за 2021 г. Южна Европа следва на второ място с едва 16% от общия оборот, докато Централна Европа и Северна Европа идват на трето и четвърто (съответно 10% и 9%), а Източна Европа (2%) на последно място.
В номинално изражение обемът на електронната търговия в Западна Европа достига 450 милиарда евро, в Южна Европа е за 118 милиарда евро, а в Централна Европа достига 70 милиарда евро. В Източна Европа оборотът от е-търговията достига само 14 милиарда евро.
Докладът за европейската електронна търговия за 2022 г. обхваща 37 държави от Европа. Докладът включва най-новите данни и тенденции, свързани с проникването на интернет, проникването на електронните купувачи и оборота на електронната търговия B2C.
Докладът също така съдържа интервюта с ръководители на водещи национални асоциации за електронна търговия и друга ценна информация за търговци, политици и по-широки заинтересовани страни в електронната търговия.
Повече за актуалното в e-Commerce ще си говорим на 04.10.2022 г. по време на eCommerce Annual Summit 2022.