Рекламата през 2019 г.: Изкуствен интелект, повече видео, повече свързаност

reklama

Настъпи година, изпълнена с предизвикателства пред рекламните специалисти. Бавната смърт на традиционните рекламни средства (телевизия, вестници), възходът на новите рекламни средства (мобилни, видео), както и на новото поколение потребители, означава, че отговорните за разпространението на информацията за продукти и услуги ще трябва да работят по-иновативно, за да постигнат целите си.

Ето някои от тенденциите в рекламата и маркетинга през 2019 г., обобщени от онлайн изданието entrepreneur.com

Изкуствен интелект в рекламата

Виждаме огромен ръст в насочената реклама, където съобщението е направено така, че да пасва на зрителя. В продължение на години рекламодателите искаха гаранции, че посланията им достигат до когото трябва. Изкуственият интелект, машинното обучение и свързаните с него технологии могат да помогнат за това, тъй като премахват догадките в целевата реклама.

Освен това, AI вероятно ще помогне за ключовите промени в програмната реклама, която ще стане още по-точна и насочена към конкретни аудитории и клиенти с много по-голяма прецизност.

Съдържанието все още е цар

Още от началото на медиите съдържанието е в основния фокус на рекламодателите. За да ангажирате клиентите, трябва да им дадете нещо. След почти десетилетие на активно присъствие на социалните мрежи в живота на хората потребителите все повече очакват публикации в блогове, видеоклипове, актуализации на профили в социални медии и друго автентично съдържание, когато се ангажират с марка. Сега, когато всеки "прави" съдържание, трябва да се откроите и пробиете.

Изкуственият интелект може да помогне и за подобряване на стратегията за съдържанието чрез по-добро насочване към тясна аудитория.

Контекстна реклама

Благодарение на GDPR онлайн рекламата ще претърпи значителни промени през 2019 г. "Правото да бъдеш забравен", предвидено в GDPR, означава, че компаниите не могат да събират информация за хората без изричното им съгласие. Как тогава компаниите могат да пускат насочени рекламни кампании без персонализирани данни?

Отговорът на този въпрос е контекстна реклама. Целевите аудитории се определят чрез съдържанието на уеб страниците, които посещават. Общите данни за интересите на посетителите на тази страница дават на рекламодателите ясен контекст как да се харесат на тези посетители. И тъй като законодателите в САЩ обмислят приемането на правила, подобни на GDPR, значението на контекстната реклама ще нарасне.

Повече видео

Поколението Z (хората, родени между 1995 и 2015 г.), ще стане най-голямата група от световното население през 2019 г. Вече една трета от населението на Земята е родено след 2000 г. Едно нещо, което тази група обича да прави, е да гледа видеоклипове. Данни на Awesomeness TV показват, че средностатистическият представител на поколението Z гледа около 68 клипа на ден.

Това означава, че видеото ще стане още по-важен рекламен канал в следващите години. Още по-ефективна би била рекламата, ако се позволи на поколението Z да участва в създаването на видеоклиповете.

Ръст на свързаните телевизори

Все повече зрители преминават към свързани устройства и се отдалечават от линейното гледане на телевизия, затова и рекламодателите се вълнуват много от CTV / OTT рекламите и нови рекламни модели, които се отнасят до това съдържание.

Пробив на рекламите с гласово търсене

През 2019 г. ще станем свидетели на все повече явни реклами в подобни гласови платформи.

Предизвикателствата пред рекламодателите никога не са били по-големи. За да достигнат до аудиторията, те трябва да „микроуправляват“ посланието и да използват нови и иновативни начини за разпространяването му.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.