Недостигът на таланти в световен мащаб става все по-осезаем

employees-Pixabay

Недостигът на таланти в световен мащаб почти се е удвоил през последните 10 години, показва ново проучване на ManpowerGroup. Общо 54% от компаниите отчитат липса на умения, като за бизнеса в 36 от 44 държави е по-трудно да привлича квалифицирани кадри в сравнение с 2018 г.

Работодателите в САЩ (69%), Мексико (52%), Италия (47%) и Испания (41%) регистрират най-остър недостиг на таланти, пише economy.bg.

Проучването „Да се справим с липсата на умения: Какво искат служителите“ разкрива какво привлича хората към една организация и какво ги кара да останат в нея, за да може бизнесът да намери, изгради и задържи най-добрите таланти.

Докато желанията на служителите се различават според географския регион, пола и различните етапи от кариерното им развитие, според изследването свободата кога и къде да бъде свършена работата, здравословният баланс между личен и професионален живот и кариерната мобилност за придобиване на умения са сред топ приоритетите наред със силния лидерски екип и ангажираност към поставените цели.

„В един все по-технологизиран свят се търсят хора с умения,” казва Джонас Прайсинг, председател и главен изпълнителен директор на ManpowerGroup. „Знаем от разговори с кандидати и клиенти и от нашите данни, че служителите искат гъвкавост и възможност да придобиват нови умения. Призоваваме всички лидери да приближат търсенето си на работна сила към нуждите на търсените таланти”, допълва той.

Създаването на добавена стойност за акционерите може да бъде постигнато единствено с грижа за служителите, клиентите и общностите, така че вслушването в гласа на потребителя е от ключово значение. Предвид че ходът на иновациите се ускорява, най-важното сега е да помогнем на хората да се адаптират към професиите на бъдещето и на компаниите да се превърнат в създатели на таланти.”

Проучването показва, че желанията им варират според географското местоположение, пол и етап, на който се намират в своята кариера:
• Поколението Z (18-24 години) е амбициозно, гладно за пари и кариерно развитие, но жените и мъжете имат различни желания. За жените заплащането е двойно по-важно от следващия им приоритет – придобиването на умения, докато мъжете споделят, че уменията и кариерата са почти толкова важни, колкото заплатата.
• Милениалите (25-34 години) искат гъвкавост и предизвикателна работа. За жените гъвкавостта е от първа необходимост, докато за мъжете е добре да я има.
• По-младите хора от поколението X (35-44 години) търсят баланс. За мъжете гъвкавостта е толкова важна, колкото за жените, като искат да имат възможност да работят дистанционно, да използват отпуска си по бащинство и да имат плаващо начало и край на деня.
• Бумърите (55-64 години и над 65) се мотивират от заплащането, предизвикателната работа и гъвкавостта, въпреки че най-големият приоритет за тях са ръководството и екипът. По-възрастните служители искат да предадат доброто нататък, а хората над 65 години се мотивират най-вече от целта.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.