Подходът, ориентиран към клиента, бързо се превръща в необходима съставка за успех в днешната икономика, която е ... ориентирана към клиента. Идеята е проста: грижете се за клиентите си и те ще ви се отплатят.
Това е чувствителна промяна в сравнение с миналото, когато стратегиите за растеж бяха по-фокусирани върху продажбите, пише онлайн изданието business2community.com.
Как можете да създадете ефективна стратегия за растеж, движен от клиентите – изданието обобщава пет добри практики.
Какво е ориентиран към клиента растеж?
Ориентираният към клиента растеж поставя клиентите в основата на вашата бизнес стратегия. Въпреки че продажбите винаги са важен аспект на всяка стратегия за растеж, растежът, ориентиран към клиентите, означава да се фокусираме върху задържането на клиентите. Тази промяна се корени в концепцията, че когато вашите клиенти успеят, успява и вашето предприятие. Колкото по-добре можете да посрещнете техните нужди, толкова по-голяма е вероятността те да останат ваши клиенти и да разширят клиентската база, като разпространят информация за вас сред свои познати, като дават много добри отзиви.
Същността на стратегията за растеж, ориентирана към клиента, включва идентифициране на целите на клиента и след това определяне на най-ефективните начини да му помогнете да постигнат тези цели. Така клиентите ще ви помогнат да достигнете вашите цели.
Най-добрият подход за насърчаване на ориентиран към клиента растеж започва с разбирането на вашите клиенти и какво се надяват да постигнат.
Пет добри практики за ориентиран към клиента растеж на бизнеса
Дайте лице на данните за клиентите си. Бъдете сигурни, че вашият екип разполага с необходимата информация, за да разбере не само какво правят вашите клиенти, но и какво искат. Уверете се, че те имат достъп до ценни, подходящи клиентски данни, както и до контекста, необходим за придобиване на уникална представа за това как тези данни могат да бъдат използвани за подобряване на преживяването на всеки клиент.
Никога не се опитвайте да принуждавате клиентите си да купят от вас. Ако в някакъв момент клиентът се почувства излъган или притиснат в ъгъла, има голяма вероятност той да се откаже. Като разберете от какво се нуждаят вашите клиенти и им го предоставите, това ще доведе до увеличение на продажбите.
Определете възможностите за разширяване с по-голяма точност. Не е нужно всички ваши клиенти да купуват всеки път. Можете да идентифицирате тези, които биха осъществили покупка с подходящите технологии и параметри. Това осигурява по-добро изживяване за клиента и за вашия екип.
Внимавайте и си напомняйте за всичко. Има нужда от обновяване на абонамента? Клиентът показва ли рисково поведение, например намалена активност, или изразява разочарование от скорошна покупка? Това са неща, които вашият екип трябва да знае и да се занимава с тях активно. Използването на платформа, която може да проследява съответните показатели и автоматично да задейства събития въз основа на поведенчески модели, гарантира, че вашият екип никога не пропуска възможност да предостави на клиентите си най-доброто възможно изживяване.
Разбирането на вашите клиенти не се ограничава до признаването на възможности за предотвратяване или стимулиране на растежа. Вашият екип трябва да бъде в състояние да проследява, анализира и свързва точки от данни, за да създаде карта на пътуването на всеки клиент, за да освети къде е бил и – по-важното, къде ще отиде по-нататък. Вашият екип трябва да бъде в състояние да идентифицира дългосрочните нужди и какво може да се направи сега, за да положи основите за бъдещ успех. Това помага за оптимизиране процента на задържане на клиентите и ги насърчава да ви се доверят.
Успешното оптимизиране на ориентирания към клиентите растеж е по-сложно, отколкото просто „да дадете на хората това, което те искат.“ Това означава да разберете какво искат вашите клиенти сега, да предскажете какво ще им е необходимо по-късно и да създадете стратегия за успех на клиента.