Как ключовите думи помагат на уебсайта ви?

keywords-II

Подобно на хаштаговете ключовите думи помагат на алгоритъма – мозъкът на компютъра, да разбере за какво става дума в съдържанието. Ако ги подберете правилно, вашият уебсайт ще се представи по-добре в класирането при търсене от сайтовете на конкурентите ви.

Така потенциалните клиенти ще ви намират първи, пише онлайн изданието business2community.com.

Как да се възползвате от ключовите думи – представяме ви основите на това познание.

Какво е ключова дума?

Според Google ключова дума е дума или понятие с голямо значение. Тя може да бъде и дума, използвана в система за извличане на информация, за да обобщи съдържанието на документ. Това второ определение помага да разберем как точно работят ключовите думи в дигиталния маркетинг.

Когато човек търси нещо в Google или друга търсачка, той ще напише или произнесе определени думи или фрази, които да ръководят търсенето му. Това са ключови думи.

Помага на хората да ви намерят

Изборът на правилните ключови думи, които да се използват във вашето съдържание с цел оптимизиране за търсачки, е от ключово значение за това повече хора да намират уебсайта ви сред милионите им алтернативи. Постигането на по-висок резултат в резултатите от търсене ще доведе повече трафик на сайта ви и ще имате по-голям потенциал да реализирате печалби.

Първото нещо, което трябва да имате предвид при ключовите думи, е, че локалното търсене чрез Google се е превърнало в нещо обичайно в ерата на мобилността. Ключовите думи за търсене трябва да бъдат оптимизирани и за гласово търсене, което навлиза все повече.

Как търсачките използват ключови думи

В техническо отношение търсачките са „програми, които предлагат на потребителите взаимодействие с интернет на предна линия, като  потребителите могат да определят думите за търсене или да правят последователни избори от съответните директории. След това алгоритъмът сравнява въведените от потребителите думи с файл с индекс, който съдържа уеб страници. Всички намерени съвпадения се връщат на потребителя“. (Weideman, 2004)

С други думи, потребител на доставчик на търсачка, като например Google, въвежда ключови думи по тема, която го интересува, търсачката анализира тази заявка и дава в отговор това, което счита за най-подходящите резултати въз основа на ключовите думи.

Уебсайтовете участват в класирането  по отделни ключови думи. Успехът на класирането при търсене зависи от популярността на връзките към вашия сайт, посещаемостта му, наситеност с ключови думи и т.н. Google често променя алгоритъма си, заради което трябва да адаптирате стратегията си.

Между 80 и 90% от хората избират сайт от първата страница с резултати. Следователно оптимизацията за търсачки е от ключово значение за сайта ви.

Ключови думи и SEO

Оптимизацията за търсачки (SEO) е често срещана стратегия за дигитален маркетинг, за която предприятията обикновено плащат, но могат и сами да свършат голяма част от работата. Това е процес на подобряване на откриваемостта на уебсайта. Търсачките сортират съдържанието и използват ключови думи, за да идентифицират най-подходящото съдържание при заявка за търсене.

Има някои елементи на сайта, които трябва да промените, за да се опитате да подобрите класирането му. Използването на ключови думи е един от най-важните. По същество, колкото по-висока е честотата на дадена ключова дума, толкова по-голям е шансът сайтът ви да се счита за подходящ при такава заявка.

Избор на вашите ключови думи

Отделете време да проучите кои са най-подходящите ключови думи за вашия сайт. Имайте предвид, че трябва да мислите като човек, който търси информация за съответния бизнес.

Ключовите думи трябва да са подходящи за позиционирането на вашата марка, както и за лесно интегрирани във вашето съдържание. Мислете като вашата целева аудитория. Ако търсехте в Google за вашия бизнес, какви думи или фрази биха търсили. Напишете всичките си идеи. Можете да разширите всяка от идеите си със сходни примери.

Влезте на колкото се може по-голяма дълбочина. Създайте Excel файл, който да използвате за вашите ключови думи, за да можете и да ги управлявате, както и да експортирате данни. Ценно е да анализирате и сравните обема на търсенията, цената на кликване и конкуренцията за всяка ключова дума, за да можете да направите стратегически избор. За цялата тази работа можете да ползвате специални инструменти за изследването си.

Втора част на материала вижте тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.