Краудфъндингът не е просто инструмент за набиране на средства за предприемачи. Създаването на краудфъндинг кампания всъщност ще позволи да видите интереса към продукта, както и да ви даде възможност да получите обратна информация и да го развиете още повече преди действително да стартирате.
Ако кампанията е успешна, това означава, че всъщност сте изградили и клиентска база, защото най-вероятно хората, които поддържат вашата кампания, ще закупят и продукта след старта на компанията, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Ето защо е от съществено значение да се разработи перфектна кампания за популяризиране на компанията.
Изберете платформата си разумно
Проучете добре различните платформи за краудфъндинг и изберете тази, която отговаря на вашия продукт и вашите нужди. . Има известни платформи, които получават много трафик, но в същото време в тези платформи има стотици и дори хиляди проекти. Ето защо там може и да е трудно да се откроите. Изборът на по-малка, специализирана платформа може да бъде по-добър вариант, особено ако вашият проект е в специализирана област.
Покажете прототип, не само идея
Идеята сама по себе си не е достатъчна, защото всички имат чудесни идеи. Важната част е да превърнем тази идея в реалност. Покажете на всички, че сте отделили време и енергия, за да инвестирате в идеята си. Проектирайте, разработвайте и тествайте своя продукт. Покажете прототип, за да демонстрирате, че хората могат да инвестират в иновациите ви, за да ги развиете повече. Би било добре и ако представите някакъв план за развитие, който да споделите в кампанията.
Представянето прави разликата
Не качвайте само една скучна презентация или стандартно видео. Кажете историята си и направете съобщението лично. Направете връзка с други хора и обяснете на другите защо правите това, за да се чувстват част от нещо голямо и вълнуващо. Опитайте се да докоснете живота на другите хора с вашата история. В резултат на това те могат да намерят причина да ви подкрепят.
Комуникация с поддръжниците
Взаимодействайте с поддръжниците си и отговорете на всички въпроси, които могат да възникнат. Ако коментират положително проекта – не забравяйте да им благодарите. След приключването на кампанията не ги дръжте „на тъмно“. Опитайте се да се ангажирате с тях чрез социалните медии, благодарствени мейли или бюлетини, за да ги държите информирани и анжагирани. Пращайте им актуална информация за проекта. Може да създадете и часовник за обратно отброяване, за да увеличите вълнението около важни дати.