Никога не е било по-лесно да стартирате собствен бизнес. Каквито и да са интересите ви или какъвто и да е пазарът, който искате да обслужвате, широк спектър от разработки ви дава възможност по-лесно и ефективно да започнете дейност в сравнение с преди 10 години.
Можете да аутсорснете производството на продукт, а след това да му сложите своята търговска марка. Можете да стартирате бизнес с дропшипинг, ако предпочитате да се съсредоточите само върху маркетинга.
Маркетинг активностите стават все по-ефикасни заради социалните медии и онлайн платформите за електронна търговия.
Стартирането на бизнес обаче е нещо много различно от разрастването и мащабирането. Истината е, че голяма част от стартиращите бизнеси се провалят много скоро след началото си.
Тъй като световната икономика навлиза в период на сътресения, този брой вероятно ще се увеличи, но търговците на дребно, които прилагат ефективни стратегии, ще оцелеят и дори ще растат.
Онлайн изданието entrepreneur.com обобщава пет стратегии за успех при разрастването на бизнеса.
Оптимизирайте веригата на доставки
Прекъсването на веригата на доставки беше основен проблем за компании от всякакъв калибър в началото на тази година заради пандемията и ограниченията за транспортиране на местно и международно ниво. Въпреки това предприятията с по-устойчиви вериги за доставки успяха да продължат да работят и да поддържат наличности.
Има много аспекти по оптимизацията, по които да работите, например местоположението, от което произвеждате или купувате, количеството запаси, което държите, начините на транспортиране. Прегледайте как настоящата ситуация ви е повлияла и разберете къде можете да направите промени, за да подобрите системата си.
UI/UX
Това се отнася предимно за вашия уебсайт, но може да се разшири и до физическото ви пространство, ако имате магазин. Какво е потребителското изживяване, когато хората взаимодействат с бранда ви за първи път? Сайтът ви лесен ли е за навигация, за проверка на продукти и за поръчка?
Според няколко проучвания колкото по-малко стъпки предприемат клиентите ви, за да приключват покупка от вас, толкова конверсиите се увеличават. Ако трябва да препроектирате уебсайта или магазина си (онлайн или офлайн), за да улесните хората да намерят това, от което се нуждаят, и да направят покупка, намерете професионалист, който да ви помогне. Резултатите ще си струват разходите.
Обслужване на клиенти
Повечето фирми нямат добро обслужване на клиентите, а повечето клиенти вземат под внимание качеството на обслужване преди да купят от или да препоръчат магазин. Това е ясна възможност да се разграничите от конкурентите си, като предлагате възможно най-доброто обслужване на клиентите. Процесът започва от вашите практики за наемане на работа. Недобросъвестните хора не могат да предоставят постоянно страхотно обслужване на клиентите.
Уверете се, че също така предоставяте на своите служители подходящо обучение и помолете клиентите си за обратна връзка, за да можете бързо да идентифицирате области, в които е необходимо подобрение.
Ефективен маркетинг
Всяка марка трябва да е в социалните медии в наши дни, тъй като те са силен инструмент за привличане на трафик и внимание. Когато става въпрос за реално превръщане на хората от посетители в клиенти, най-добрите опции обаче са електронна поща и обаждания. Те имат така търсения личен елемент, , който е трудно да се възпроизведе в социалните медии.
Когато правите имейл кампании, не забравяйте да сегментирате списъка с имейли и да пишете силно насочени имейли. Насочването е от ключово значение и при телефонните обаждания.
Партньорства
Да излезете едни гърди пред конкурентите си трябва да бъде една от целите ви, но не трябва да затваряте очи пред възможностите, които съществуват, за сътрудничество с други марки. Можете да пожънете много успехи в съвместната си работа и да се рекламирате взаимно пред съответната аудитория. Не забравяйте обаче да направите това с повишено внимание, за да сте сигурни, че не промотирате пряк конкурент.