AI и машинно обучение в електронната търговия: Тенденции и практики

online-shopping-Pixabay-2

Тенденциите в електронната търговия се променят бързо благодарение на изкуствения интелект и машинното обучение. Началото на пандемията от новия коронавирус ускори това развитие за много компании. С намалена работна сила и много служители, които трябва да работят у дома, изкуственият интелект и свързаните с него технологии запълват празнината и поддържат работата на пълни обороти.

Знаем, че най-големите четири компании в сферата на технологиите - Amazon, Apple, Google и Microsoft, се възползват с пълна сила от нововъведенията. Голямата четворка  увеличава използването на изкуствения интелект и машинното обучение, за да рационализира работата и да поддържа връзка с клиентите, пише онлайн изданието readwrite.com.

За да сте едни гърди пред конкуренцията и достигнете по-ефективно до потенциалните си клиенти е  съществено значение да интегрирате машинното обучение и AI технологиите във вашия сайт за електронна търговия. Ето как технологиите променят процеса.

Чат ботове

Чатботовете изминаха дълъг път, откакто се появиха за първи път на сайтове. Сега те могат да създадат плавно, реалистично изживяване, което може да накара потребителите да се чувстват така, сякаш разговарят с реален човек.

Чатботовете позволяват на вашата компания да поддържа връзка с настоящи и потенциални клиенти по всяко време, денем и нощем. Те  могат да станат още по-умни и персонализирани с течение на времето, тъй като благодарение на изкуствения интелект те  могат да „запомнят“ кои видове отговори са работили добре в миналото и да използват подобни формати.

Освен това интелигентните чатботове могат да правят предложения за нови продукти въз основа на минали покупки и навици за сърфиране на конкретни клиенти.

Описания на продуктите

Отстранете умората и разходите от писането на описания на продуктите с помощта на AI технология. Не само можете да създавате описания, но технологията може и незабавно да актуализира списъците.

Ревизиите могат да бъдат усъвършенствани според това, което клиентите намират за полезно и уместно според потребителските данни. Технологията може също така да определи кои списъци не работят и как могат да бъдат променени, за да се увеличат продажбите.

Освен това списъците могат да се коригират според региона, за да се харесат на различни клиенти на световния пазар.

CRM

Машинното обучение може да направи автоматично събиране на данни за CRM системата. CRM с активиран изкуствен интелект може да ускори и автоматизира задачите по събиране на данни, така че вашият персонал по продажбите да добави персонализиран и човешки елемент, за да общува с клиентите.

Справяне с отзиви

Много клиенти ще разгледат отзивите преди да натиснат бутон, за да направят покупка. Повечето от тях знаят, че някои от тези отзиви са фалшиви, но впечатлението е от значение. Една стратегия, която стана известна, е, че някои безскрупулни компании оставят отрицателни отзиви за конкурентите.

Може да е невъзможно да се проследят всички тези фалшиви и вредни отзиви навреме, за да се справите с тях - освен ако не разполагате с AI технология, която може да ви помогне да отсеете реалните от фалшивите. Уверете се, че позитивните, генерирани от потребителите отзиви са на върха на списъка.

Гласови асистенти

За повечето хора тази нова технология започна с Alexa на Amazon. Очаква се скоро всички големи  сайтове за електронна търговия да пуснат свои гласови асистенти, задвижвани от AI технология.

Колкото по-фино е настроена технологията, толкова по-полезен ще бъде вашият гласов асистент за клиентите. Той той може да „запомни“ какво са закупили клиентите в миналото и да направи информирани препоръки въз основа на минали данни и промени в инвентара.

Управление на запасите и продажбите

За да запазите бизнеса си рентабилен, прогнозирането на продажбите е от съществено значение и включва прогнозиране на броя артикули, които ще продадете за определен период от време. AI и Big Data могат да ви попречат да натрупате прекомерен инвентар и да намерите златната среда, така че да управлявате успешно наличностите.

Вземайки предвид демографските данни, времето, тенденциите и поведението на потребителите в миналото, AI технологията може да ви помогне да поддържате инвентара си на правилното ниво по всяко време и може да актуализира информацията незабавно, когато поръчките постъпят.

Включването на машинно обучение и изкуствен интелект в работата на вашия сайт за електронна търговия и вашите маркетингови усилия могат да ви поставят в същата лига като някои от най-големите компании, като Facebook, Google, Coca-Cola, North Face и хиляди други.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.