Компаниите с най-добри резултати са силно фокусирани върху бърз растеж, намаляване на разходите и „яхване“ на тенденциите. Изкуственият интелект прави всичко това възможно.
Напредъкът на изкуствения интелект променя начина ни на работа, като дигиталният маркетинг не е изключение, пише онлайн изданието business.com.
Маркетолозите могат да интегрират AI в своите цифрови инициативи и да постигнат трайни резултати по три начина. Трансформативната сила на изкуствения интелект най-накрая започва да се разкрива, тъй като организациите в почти всяка индустрия се стремят да увеличат максимално стойността на своите данни.
Тази година не по-малко от 80% от пазара на цифрови медии ще използват някакви технологии, задвижвани от AI. И този дял ще нараства!
Цялата маркетингова екосистема става все по-ориентирана към данните, което създава нужда от усъвършенствани инструменти за анализ във всеки отдел. Не е изненадващо, че почти една трета от маркетинговите, креативните и ИТ екипите по света планират да инвестират в AI технологии.
Изкуственият интелект не означава, че след внедряването му маркетолозите ще забравят за своята работа. Активното наблюдение и оптимизация на медиите, познаването на аудиторията са изключително важни за реализирането на маркетинговите и бизнес цели.
Разликата се крие в производителността. Когато AI-захранваните технологии се прилагат ефективно в рамките на дигиталните кампании, те засилват творческото въздействие, позволяват по-точно насочване към аудиторията, улесняват тактическата оптимизация и в крайна сметка стимулират реализациите.
Някои специфични оптимизации водят до подобрение и на ефективността на цената и разумно разпределяне на бюджета за кампанията.
И така, как ни помага изкуственият интелект в маркетинга?
Следвайте клиентите
Извън маркетинговия свят компании като Amazon, Netflix и Spotify използват AI технологии, за да променят напълно очакванията на клиентите към брандовете им. Алгоритмите, внедрени от тези компании за препоръчване на продукти, филми или музика, принудиха конкурентите да се съсредоточат повече върху предвиждането на нуждите на клиентите и трансформирането на търговията. Медийните компании като Fox също разчитат силно на алгоритмите. Както повечето маркетолози знаят, създаването на качествено съдържание често отнема много време. Тези компании използват AI, за да доставят персонализирано, ангажиращо съдържание в точното време и на точното място. Всъщност вероятно сте чели някои от тях, без изобщо да знаете, че са произведени и разпространени от машина.
Подобряване на потребителската пътека
AI позволява на маркетолозите да получат безпрецедентен поглед върху мотивацията, поведението и нуждите на клиентите. Освен това драстично се намалява нивото на усилията, необходими за анализирането на тези данни и прилагането на тези прозрения.
Докато постепенно научавате повече за членовете на вашата аудитория, задавайте още въпроси и търсете повече отговори. Така ще можете да подобрите максимално потребителската пътека преживяването на клиентите, които да са съобразени с желанията и очакванията на аудиторията.
Разработване на по-обширни медийни планове
AI дава възможност на маркетолозите да моделират дигитални маркетингови кампании на базата на сигнали в реално време.
Платформи с AI захранване и глас, като Alexa и Siri, чатботи, които непрекъснато подобряват начина на комуникация с клиентите, и програми, които могат да създават персонализирани уеб страници за индивидуални клиенти в движение - това са само няколко примера за това как AI трансформира медийния пейзаж.
Медийните специалисти също трябва да мислят по различен начин за уменията, необходими за ефективно управление на AI захранвани кампании, защото те все пак имат нужда от човешки надзор. Хората, които ги управляват, трябва да притежават знания и опит, за да тестват теории, да получават прозрения и да дават резултати.
Генериране на по-добри резултати
AI може да помогне на компаниите да направят циклите на продажбите по-кратки и по-рентабилни. Платформите за автоматизация на маркетинга могат да комбинират безброй демографски и психографски данни, за да нарисуват ясна картина на идеалния клиент и да стесняват най-перспективните клиенти, като изчисляват вероятността за покупка.