Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНСМП) организира информационни срещи в 27 областни града на България в рамките на проект, насочен към интернационализацията на българските предприятия. Проектът, финансиран по оперативна програма „Конкурентоспособност”, стартира на 22 април 2010 г. със срок за изпълнение три години. Общата му цел е укрепване и разширяване на присъствието на българските предприятия на европейския и световните пазари, както и ефективно използване на предимствата на европейския пазар от българските фирми.
В поредицата от срещи представителите на бизнеса ще могат да се запознаят с възможностите да участват в специализирани международни изложби и панаири, както и бизнес мисии в държавите на Европейския съюз и в трети страни с подкрепата на ИАНМСП. Освен това, експерти от агенцията ще информират фирмите за организираните от тях обучителни, информационни и специализирани семинари, насочени към развиване на външнотърговски умения и представяне на външни пазари на българските предприятия. Предвижда се и регистриране и получаване на информация, предоставяна на разработения по проекта Национален експортен портал www.export.government.bg
От старта на проекта 610 български компании са се възползвали от възможността да участват в общо 65 международни панаира и изложения в различни области на индустрията. Агенцията е организирала и седем специализирани търговски мисии, проведени в Германия, Испания, Финландия, Белгия, Виетнам, САЩ, Китай, както и международен форум на женското предприемачество.
Участието в информационните срещи, които освен за представители на бизнеса, са отворени и за медии и граждани, е безплатно, уточняват от ИАНМСП. Следващите срещи ще бъдат в Смолян, Кърджали и Хасково, съответно на 26, 27 и 28 март 2012 г.