Двуцифрен ръст на онлайн рекламата през 2012 г.

smartphone-500x198

С 25.1% нараства общият обем на инвестициите в онлайн реклама у нас през 2012 г. спрямо предходната година, достигайки брутно близо 45.4 млн. лв. Това показват резултатите от годишното проучване на IAB България и Ipsos за приходите от интернет реклама в България за 2012 г. Те бяха представени от Председателя на българския клон на IAB Жанет Найденова в рамките на четвъртия годишен форум на дигиталната индустрия.

С най-бърз темп продължават да растат приходите от дисплей (банерна) реклама, при която е отбелязан скок от 24.9%. Именно този тип маркетиране на онлайн потребителите формира основната част от приходите на дигиталния пазар с инвестирани над 40 млн. лв. При рекламата „на клик” се наблюдава значително по-малък растеж в размер на 3.2% до малко над 2.5 млн. лв.

При мобилната и видео дисплей рекламата е отчетен растеж от близо 100%, но това се дължи най-вече на ниската база за сравнение, предвид  че те тепърва ще стават все по-популярни сред потребителите. По данни на IAB, 15% от българите са притежатели на смартфони, като се очаква броят им драстично да нарастне през периода 2013-2014 г.

Проучването, осъществено сред  21 компании, които според асоциацията заемат около 80% от пазара на дигитална реклама у нас, отчита, че най-сериозен инвеститор в онлайн реклама през изминалата година са компаниите от развлекателната и медийната индустрия. Те са вложили над 7 млн. лв. в интернет реклама, или 15.7% от целия обем на пазара. Следват потребителските стоки, финансовите услуги, телекомуникациите и автомобилната индустрия. Според Жанет Найденова, дори и при традиционно по-консервативните сектори, какъвто е фармацевтичният, се наблюдава по-активно налагане на брандове в онлайн пространството.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.