Бъдещето на банковото застраховане ще се основава на екслузивни сътрудничества между банка и затраховател в резултат от засилващата се необходимост на клиента да се предлагат всички услуги, от които имат нужда. Засилващите се законови регулации на финансовия сектор също обусляват увеличеното предлагане на застраховане чрез банков посредник, заяви изпълнителният директор на ЗАД Армеец Цветанка Крумова в рамките на форума My Success in Finance, организиран от сп. ENTERPRISE.
Според нея, като цяло банките се радват на по-голямо доверие от страна на потребителите спрямо другите финансови институции. Ето защо импулсът за по-голяма синергия трябва да дойде от застрахователите. „За банката това е услуга, насочена към клиента, докато за застрахователите – b2b решение“, заяви още мениджърът.
Същевременно, Крумова подчерта, че за да се развива изобщо банковото застраховане, то трябва да залегне в стратегията на банките и да се приема като възможност, а не „като необходимото зло“. „Банковият служител трябва да стане финансов консултант, специалист по рисков мениджмънт. Това е комплексният подход на бъдещето“, категорична е тя.