Как качественото изследване подпомага създаването на завладяваща история?

Как качественото изследване подпомага създаването на завладяваща история?

Хората обичат добрите истории. През последните няколко години се изписаха тонове мастило за това как бизнесите също трябва да разказват завладяващи истории. Защо? Защото историите имат силата да убеждават, ангажират и вдъхновяват.

Завладяващата история на бизнеса съчетава данни и емоция. Edelman, една от най-големите фирми за връзки с обществеността в света, твърди, че "великолепното разказване на истории днес изисква по-интимна връзка с нашата аудитория, поддържащи анализи и стратегия, която движи разказа на марката".

Качественото изследване предоставя един от най-добрите аналитични методи за информиране и създаване на тази връзка с клиентите, пише business2community.com.

Според Асоциацията на консултантите за качествени изследвания качествените изследвания помагат да се идентифицират нуждите на клиентите, да се изясни позиционирането и посланията, на насочването към пазара и за придобиването на перспектива за това как продукт, марка или решение се вписват в начина на живот на клиента.

Използват се методи като интервюта, фокус групи, наблюдение, отворени анкети и записи (аудио и видео), за да придобие представа за мненията и опита на хората.

Можете да използвате този изследователски подход, за да разберете по-добре защо хората се чувстват, мислят или реагират по определен начин в определена ситуация.

Качествените данни от клиенти добавят емоционалния контекст към историята защо клиентите смятат, че вашият продукт е по-добър от продукт на конкуренцията.

Как отговорът на въпроса "Защо" изгражда връзки с клиенти и насърчава растежа

Мощните истории могат да помогнат на вашия бизнес да спечели сила, да преодолее конкурентите, да разшири присъствието ви на пазара, да ускори приемането на продукта и да задържи клиенти, служители и партньори. Добре разработената история за вашата компания съобщава целта на вашата организация и артикулира вашето предложение за стойност и вашето конкурентно предимство.

Ако някога сте ходили на курс по писане, със сигурност сте чували за петте К: Кой, Какво, Кога, Къде и Защо. Тези въпроси формират структурата на всяка история. Количествените данни могат да ни кажат кой, какво, кога и къде и дават отговори на въпроса какво искат хората.

За да растете, имате нужда от история, която ви позволява да се свързвате. И така, започнете със Защо: качествено изследване, групова среща, дискусия.

Защо съществува вашата компания?

Защо нещо е важно за съществуващ или бъдещ клиент, служител или партньор?

Защо някой се интересува или се нуждае от решение, за да постигне това, което иска?

Въпросът "Защо?" рядко може да се отговори с количествени данни. Отговорът на "Защо" изисква качествени данни.

Използвайте качествените данни, за да добавите цвят и дълбочина към количествените данни

Качественото изследване изяснява количествените констатации. За да използвате качествено изследване, за да изградите историята, ще искате да създадете ръководство за дискусия. Мислете за ръководството за дискусии като за структуриран сценарий, без да създавате пристрастие, което ще наклони историята.

Стойността на провеждането на качествено проучване е във възможността да разберете как клиентите преживяват проблема, как ги кара да се чувстват, как проблемът влияе на живота им, какво би било чувството, ако успеят да го разрешат, и как биха се чувствали към някого (компания, бранд, продукт), който може да им помогне да решат този проблем.

Това става основата за вашето ръководство за дискусия, защото тази информация подпомага създаването на историята.

Резултатите от качественото изследване дават измерение на вашите количествени данни. Това, което прави историята уместна и завладяваща, е извлечено от качествено изследване. Думите, използвани от участниците, придават цвят и дълбочина на числовите данни.

Шест добри практики за създаване на ръководство за дискусия

Не скачайте от въпрос към въпрос. Представете ролята на изследването (външно, вътрешно) и обяснете целта и процеса на дискусията на участниците.

Задайте тона в началото. Стремете се да установите разбирателство.

Започнете с общи въпроси. Да помолите участник да опише типичен сценарий, подходящ за темата, може да бъде страхотен встъпителен въпрос.

Използвайте подхода на фунията - докато разговорът напредва, можете да се задълбочите в по-подробни и конкретни въпроси. Добрият качествен изследовател мисли като разследващ репортер, който има умения да задава допълнителни въпроси, ако е необходимо.

Дайте време на участниците да разширят своите отговори и да задават въпроси.

Благодарете на участниците и ги информирайте за следващите стъпки.

Вашият бизнес съществува, за да привлича и задържа клиенти. Качествените изследвания предоставят средствата да надхвърлите фактите и да вплетете гласа на вашите клиенти във вашата история.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.