Четири големи бизнес решения за бурни времена (II част)

Четири големи бизнес решения за бурни времена (II част)

Бурните времена изискват решителни мерки и действия. Драстичните промени в икономическите и социално-политическите пейзажи създават решаващи точки за вземане на решения за собствениците или мениджърите на предприятия.

Дори най-големите корпорации не могат лесно да манипулират пазарите в своя полза. Те трябва бързо да реагират на решаващи моменти, които могат да притиснат бизнеса. Тези решения трябва да бъдат внимателно обмислени, за да се постигнат възможно най-добрите резултати, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Знанието как да реагирате на тези предизвикателства е от решаващо значение за траен успех.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Справяне с хората и взаимоотношенията

Трудното финансово положение може да създаде проблеми при хората. Готови ли сте да уволните някои служители или да приложите съкращения на заплатите, за да поддържате бизнеса си? Можете ли да изоставите дългогодишни доставчици и бизнес партньори за заместители, които предлагат по-ниски разходи?

Когато срещнете необходимостта от приемане на някои промени, е неизбежно да се справите с разходите за взаимоотношения.

Вземането на решения може да стане особено трудно, когато бизнес мениджърите вземат предвид перспективите пред инвеститорите, членовете на борда и клиентите. Такъв беше случаят с Дейвид Джао, изпълнителен директор на NXT Group, който наскоро стартира своя ресторант с изискана кухня, наречен The X Pot, във Venetian в Лас Вегас. След като продаде собствения си дом, Джао влезе всичко заедно с инвеститорите си, за да създаде интерактивно изживяване за 10 милиона долара, което включва роботизирани сервитьори и 3D-анимирани забавления, с ежедневна доставка на прясна храна.

Когато пандемията удари, Джао беше изправен пред трудното решение да плати на персонала си, докато ресторантът му е затворен, или да успокои инвеститорите. На въпрос защо той продължава да плаща на персонала си по време на блокадата той казва, че третира служителите си като най-ценния актив на предприятието. Те имат много вертикална мобилност в корпорацията, така че могат да станат мениджъри и дори партньори.

Когато се сблъсквате с трудни ситуации, включващи хора, основните ценности на вашата компания в крайна сметка трябва да надделеят. Нещата могат да се влошат само ако бизнесът се провали напълно поради неразумни решения, които придават по-голяма тежест на личните взаимоотношения и възприеманата добра воля като дългогодишни бизнес партньори, клиенти или доставчици.

Разширяване или стартиране на нов бизнес

Отново лошите икономики не винаги означават крах на всички предприятия. Някои се възползват от спада. Тези компании имат възможност да разширят дейността си или да отделят част от бизнеса си, за да предприемат по-печеливши начинания.

Трябва да се отбележи, че много от най-големите и емблематични компании в света успяха по време на рецесия. Microsoft влезе на пазара на 16-ти месец от рецесия в САЩ. Apple започна възход към глобално господство по време на дотком катастрофата. Netflix, Airbnb също стартират във времена на кризи.

Не само корпоративните компании правят нововъведения и се разширяват в трудни времена. Дори собствениците на местни фирми са намерили начини да развият бизнеса си. В резултат на ускорената дигитална тенденция за пазаруване онлайн бизнесът сега има уникална възможност да достигне до нова аудитория и да изгради клиентска база, която трудно би се намерила във физическата сфера.

Стартирането и мащабирането на бизнес по време на икономическа несигурност далеч не е лесно. Собствениците на бизнес, които успяха, се подготвиха старателно за тази игра.

Бурните времена изискват бизнеса да се справи. Адаптирането към настоящите условия на пазара не е просто опция, а необходимост. Понякога това води до преструктуриране и необходимост от уволнение на служители. Има и случаи, когато ситуацията създава възможности за инвестиции и разширяване. При всички тези обстоятелства вземането на щателни решения е от съществено значение.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.