Българската кухня и ястията без месо са най-предпочитани от хората, които поръчват храна за дома

Българската кухня и ястията без месо са най-предпочитани от хората, които поръчват храна за дома

Българската национална кухня е най-предпочитана от хората, които поръчват готова храна за дома. Мнозинството от хората освен това поръчват ястия без месо.

Това показват резултатите от проучване на платформата Takeaway.com сред нейни потребители.

Потребителите на Takeaway.com се състоят от 53% мъже и 47% жени. Хората на възраст между 18 и 34 години са 45%, а между 35 и 55 години - 43%. От потребителите на платформата 61% са родители.

Данните показват още, че 19% от потребителите на Takeaway отварят приложението, когато искат да си подарят малко удоволствие. Други 18% са склонни да поръчат храна, за да си починат след дълъг работен ден. Други 18% поръчват, защото нямат друга храна вкъщи.

Общо 39% от потребителите поръчват заедно със своя партньор, 27% го правят, когато се събират с приятели, а 34% използват приложението, заедно с децата си или други членове на семейството, показват още резултатите от проучването.

Статистиката сочи още, че 18% поръчват, когато се готвят за филмова вечер вкъщи, а 17% за приятелско събиране или парти.

Takeaway.com и глобалния институт за тенденции WGSN са установили, че вината, свързана с яденето на "нездравословни" или "cheat day" храни, все повече ще намалява. Потребителите подхождат към храненето с по-гъвкав подход, като си позволяват да се наслаждават на вкусната храна без да имат конкретен повод за нея.

Според скорошно проучване 80% от хората в световен мащаб са готови да плащат повече за опаковки, които са биоразградими и са направени от рециклирани или рециклируеми материали. Потребителите все по-често ще търсят брандове, които обръщат внимание на околната среда и социалното благополучие.

Идеята за кулинарната автентичност се развива, тъй като ново поколение от готвачи започват да създават ястия, които надхвърлят простото съчетаване на популярни ястия от глобални видове кухни, за да създадат вместо това вкусни нови продукти, които отразяват уникални, многопластови културни идентичности.

Социалните мрежи продължават да играят голяма роля във формирането на вкусовете и експериментите, които правим с храната си. Хората по-често черпят кулинарно вдъхновение от инфлуенсъри в TikTok, отколкото от традиционите шеф-готвачи или критици. Завладяващото визуално съдържание е водещо при оформянето на вкуса и потребителските навици в световен мащаб.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.