Удобство, сигурност, лекота на използване: Какво тласка потребителите към избора им на начин на плащане

Удобство, сигурност, лекота на използване: Какво тласка потребителите към избора им на начин на плащане

Удобството и лекотата на използване са основните фактори, които влияят на потребителите при избора им на начин на плащане.

Тези фактори съвпадат с нарастващото предпочитание към безконтактни методи за плащане, по-специално Tap & Go и мобилни портфейли, според доклад на компанията за разплащателни технологии InComm Payments.

За изготвянето на доклада са анализирани данни за повече от 3 200 потребители в САЩ през юни 2022 г.

Данните показват, че приложенията за лични плащания и мобилните портфейли са във възход. На въпроса за личните приложения за плащане (PPA) и мобилните портфейли, които използват и разпознават, малко под половината от анкетираните потребители казват, че са използвали PPA, а една четвърт - мобилен портфейл, наскоро.

Освен това приблизително две трети от потребителите на PPA посочват, че са доволни от избраното от тях приложение, а почти три четвърти от потребителите на мобилни портфейли изразяват задоволство от техния метод на плащане.

PayPal остава най-популярният мобилен портфейл сред респондентите, докато Ca$h App и Zelle отбелязват най-голямо увеличение на отчетената употреба.

Информираността на потребителите относно плащанията с QR код и баркод остава непроменена през годината, но тези, които наскоро са използвали метода на плащане, съобщават за увеличение на ползите от технологията. Те я определят като бърза и лесна за използване, както и надеждна и сигурна.

Като цяло традиционните методи на плащане - дебитна и кредитна карта, пари в брой, остават високо класирани от потребителите, макар и удовлетвореността от кредитните карти да намалява.

Друг доклад на NielsenIQ затвърждава тези тенденции, като се базира на проучване на потребители от Обединеното кралство. Близо девет от всеки десет потребители (89%) използват карти или безконтактно плащане всеки или повечето пъти, когато плащат навън. Нараства и употребата на новите начини на плащане.

Над 70% от хората вече не плащат често с пари в брой, а повечето теглят пари в брой по-рядко от веднъж седмично.

Освен това значителен брой хора се интересуват от по-нови технологии, като софтуер за лицево разпознаване при плащане, цифрови идентификатори и др.

Тази промяна в начина на осъществяване на плащанията се обяснява с пандемията, която накара хората да търсят по-голяма безопасност. Много потребители ще пренесат тези навици в бъдещето.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.