Технологиите се развиват бурно, особено след настъпването на пандемията.
Онлайн медията business2community.com обобщава водещите тенденции, които ще оформят бизнес и технологичния пейзаж през 2022 г. и след това.
Бърз растеж за приложенията
През последните години, особено след пандемията, приложенията се превърнаха в голям бизнес. Тъй като все повече и повече фирми разглеждат приложенията като част от своята критична бизнес стратегия, този сектор се нажежава.
2021 г. донесе успешни кръгове на финансиране за компании като Kong, MessageBird, Postman и Nylas, както и дейност по сливания и придобивания като Twilio, Sinch и др.
През 2022 г . ще видим още от същото, тъй като компаниите ще продължат да се облягат на приложенията като начин за приоритизиране и бързо изграждане на въздействащи функции и изживявания за своите клиенти. Приложенията спестяват време и повишават производителността, като са лесни и удобни за използване от потребителите, защото не е необходимо да превключват между множество инструменти и интерфейси.
Фирмената култура излиза на друго ниво
Фирмената култура беше изтласкана до ръба през последните няколко години. Сега обаче тя е неразделна част не само от ежедневните рутинни практики и преживявания на служителите, но и е критичен компонент от начина, по който организациите управляват своя бизнес. В резултат на това видяхме, че важността на фирмената култура постоянно става част от дискусиите и решенията, които се вземат на най-високите нива на бизнеса.
През 2022 г. фирмената култура най-накрая ще достигне до заседателната зала. Много бордове разпознават и виждат как фирмената култура може да доведе до стойност в цялата организация, от наемане и задържане на таланти, до решения за продукти, обслужване на клиенти и много други.
Изкуствен интелект за овластяване, а не за заместване на служителите
Изкуственият интелект се оказа мощен инструмент, който може да трансформира бизнеса и да му помогне да модернизира операциите си, както и своите продукти и услуги. Въпреки това, все още има много съмняващи се в изкуствения интелект, които вярват, че тази технология ще замени хората на фронтовата линия на работа.
Напредъкът в изкуствения интелект, съчетан с недостига на работна ръка и търсенето на бърз мащаб, принудиха компаниите да автоматизират навсякъде, където е възможно. Дори и с продължаващите иновации, водени от изкуствения интелект, хората ще продължат да играят съществена роля в истинското организационно въздействие, анализ и растеж.
Организациите ще продължат да разчитат на хората, за да изградят по-сложни модели на изкуствен интелект и машинно обучение, които могат да анализират повече данни по-бързо и да ги структурират, за да повлияят на целия бизнес, а не само на конкретни екипи или потребители.
2022 г. ще бъде голяма и важна година. Технологиите може и да не са отговорът на всичките ни проблеми, но със сигурност играят ключова роля, за да останем свързани, да постигнем целите си и да живеем по-добър живот.