Шест начина, по които изкуственият интелект трансформира малкия бизнес

Шест начина, по които изкуственият интелект трансформира малкия бизнес

В не толкова далечно бъдеще изкуственият интелект (AI) ще може да изпълнява много задачи. Той ще има потенциала да ви спести време и пари, като автоматизира повтарящи се, обикновени задачи, например свързани с документация и графики. Това ще освободи времето ви, за да се съсредоточите повече върху стратегия, идеи и творчески търсения, за да разграничите бизнеса си от конкуренцията.

В момента човечеството използва изкуствен интелект повече, отколкото дори осъзнава, пише business.com. Според проучване само 33% от хората смятат, че използват AI, докато в действителност 77% действително използват услуга или устройство, задвижвани от AI. Той вече е в голяма част от софтуера, който използваме днес, и има способността да подобри драстично работния процес и да увеличи печалбите.

Може да останете с впечатлението, че AI е само за големи компании с милиони долари, но по-малките компании се възползват от AI всеки ден и вашият малък бизнес също може да го направи.

Медията обобщава шест начина, по които изкуственият интелект може да трансформира вашия малък бизнес.

Подобрява обслужването на клиентите

Обслужването на клиентите е един от най-важните фактори за поддържане на удовлетвореността и намаляването на отлива на хора от бизнеса ви. Много клиенти искат незабавен отговор и решение на проблема им и ще останат недоволни, ако ви отнеме твърде много време, за да им помогнете.

Трябва да осигурите бързо обслужване на клиентите, а AI може да ви помогне в това. Автоматизираните чатботове за вашия уебсайт са добър начин да подобрите обслужването на клиентите. Използването на чатбот може да намали времето за отговор до една секунда и да позволи на клиентите да се свързват с вас 24/7, което подобрява връзката ви и със съществуващите, и с потенциалните клиенти.

Различни инструменти събират данни от вашия уебсайт, което позволява на хората да водят интерактивни разговори и да получават отговори на често задавани въпроси от ботове. Когато потребителят може да получи отговор на въпросите си за миг, е по-вероятно да се регистрира, да се абонира и да купи.

Прозрения за клиентите

CRM софтуерът е важен инструмент за малкия бизнес за управление на взаимодействията с настоящи и потенциални клиенти. Обикновено се използва за поддържане на актуални данни за контакт и проследяване на телефонни обаждания, имейли и други взаимодействия с клиенти.

AI може да изведе вашия CRM на следващото ниво. AI позволи на Salesforce да изгради най-интелигентния CRM в света. Вграден в платформата Salesforce, той може да предоставя прогнози и препоръки въз основа на вашите бизнес процеси и клиентски данни. След това можете да използвате тези прозрения, за да автоматизирате отговорите и действията, за да спестите време на вашия екип по продажбите и да запазите клиентите доволни.

По-добри резултати от маркетинга

Когато създавате реклама, целта е да достигнете до възможно най-много нови потенциални клиенти - не просто каквито и да било, а целеви потенциални клиенти.

Преди изкуствения интелект при създаването на реклами в социалните медии ръчно се избираха демографските данни на потребителите, които искате да видят рекламата. Можете обаче да се справите и по-добре от това, като използвате AI.

Рекламите в социалните медии са много по-ефективни заради AI. Те се насочват към потребители, които се интересуват от това, което имате да кажете, защото са почти идентични с най-добрите ви съществуващи клиенти.

Наемане на служители

Големите фирми имат огромно предимство, когато става въпрос за намиране и набиране на таланти, но AI може да помогне за изравняване на резултата. Програмите за изкуствен интелект могат да събират данни с течение на времето, за да научат най-ефективните практики за наемане на работа за вашия бизнес. Това включва къде да намирате кандидати, как да общувате с тях и дори подробности за трудовата история и квалификацията им.

Автоматизиране на повтарящи се задачи

Има много начини, по които AI може да подобри вашата производителност чрез автоматизиране на задачите. Според Accenture AI може да увеличи производителността с 40% и да увеличи печалбите с 38%.

AI може да се използва за съставяне на отчети и извършване на основно счетоводство. Планирането и поддържането на срещите също може да се обхване от изкуствен интелект - програмите сканират графиците на служителите ви и задават време за срещи, което е подходящо за всички.

Досадни задачи като сортиране, транскрибиране и изрязване и поставяне между различни документи вече могат да се изпълняват от AI. Това позволява на вашите служители да работят по-ефективно и прави работата им по-приятна.

Подобряване на киберсигурността

С AI киберсигурността надхвърля простото маркиране на необичайно поведение въз основа на фиксирани параметри. Софтуерът с изкуствен интелект научава вашите нормални бизнес операции и разбира кога се случва нещо необичайно. Той може да спре усъвършенстваните имейл атаки и да предостави отчети за сигурност в рамките на секунди. Плашещо е, че 94% от напредналите имейл атаки преминават през стандартните филтри за сигурност на имейла, но тези програми са проектирани така, че да ги улавят.

Най-важното за малкия бизнес без специален екип за сигурност е самостоятелната реакция на заплахи за сигурността. Софтуерът с изкуствен интелект знае кои са правилните действия и кога да ги предприеме, за да запази вашата компания в безопасност, и е в състояние да действа по-бързо от човек.

AI вече не е само за самоуправляващи се автомобили. Бизнеси от всякакъв размер могат да го използват, за да трансформират своите продажби, маркетинг и обслужване на клиенти и то без да харчат цяло състояние.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.