Дали бизнесът наистина е готов за бъдещето? Компаниите могат да закопчаят коланите, защото е време да се качат на борда на самолета с изкуствен интелект, който завладява света.
Преди обаче хората да започнат да си представят как роботите им превземат офиса, нека видим какви са реалните ползи от AI за малкия бизнес, според Entrepreneur.com.
Изкуственият интелект може да спести време и пари и да увеличи производителността чрез автоматизиране на повтарящи се задачи (въвеждане на данни или управление на инвентара). Това означава, че хората могат да се съсредоточат върху по-сложните задачи.
AI може да предскаже и предотврати повреди на оборудване и да спести време и пари за ремонти. AI може да персонализира всяко взаимодействие с клиентите въз основа на индивидуалните предпочитания и миналото поведение, като така спомага за създаването на лоялна клиентска база.
Медията обобщава пет AI инструмента, които сериозно променят играта за малкия бизнес.
Чатботове: Представители за обслужване на клиенти 24/7
Чатботовете са едни от най-добрите AI инструменти за малкия бизнес. Тези захранвани с AI асистенти могат да обработват запитвания на клиенти, да предоставят информация за продукти и услуги и дори да извършват трансакции. Те са на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, което ви позволява да се съсредоточите върху други неща, докато вашият чатбот се грижи за обслужването на клиентите.
Тези асистенти освобождават време за по-сложни задачи. Те могат да се персонализират, за да съответстват на гласа и тона на бранда, така че да звучат точно като него.
Прогностичен анализ: Знание за клиентите още преди да са предприели действия
Прогностичният анализ е свързан с използването на съществуващи данни за прогнозиране на бъдещи събития. Тези фантастични алгоритми анализират данните за клиентите, за да осигурят представа за поведението и предпочитанията им. Това означава, че те прогнозират поведението на клиентите, тенденциите в продажбите и дори нуждите от инвентар за малкия бизнес.
Когато бизнесът знае какво искат клиентите му, това ще поддържа работата на компанията. Освен това е чудесен начин за идентифициране на области за подобрение, така че да отговорите по-добре на нуждите на вашите клиенти.
Гласови асистенти: Личен асистент на достъпна цена
Гласовите асистенти като Siri и Alexa се използват все по-често и в това няма нищо учудващо. Те помагат за управлението на графика, за напомняния, дори при поръчки на консумативи. Те са достъпни за малкия бизнес, защото няма нужда от голям бюджет, за да се възползвате от тази технология.
Роботизирана автоматизация на процеси: За монотонни задачи
Роботизираната автоматизация на процеси (RPA) е свързана с автоматизирането на повтарящи се задачи. Такова е въвеждането на данни, както и обработката на фактури. Чрез автоматизирането на тези задачи се освобождава време за служителите да вършат по-сложни операции.
Анализ на документи: Незабавно сканиране
Анализът на документи е друг инструмент, базиран на AI, който може да спести на бизнеса време и главоболия. С тези инструменти се сканират и анализират документи за важна информация, като договори и фактури. Така важната информация се поддържа рационализирано и е достъпна за търсене.