Кога е време да смените хостинг доставчика си?

Кога е време да смените хостинг доставчика си?

Материал на Delta.bg

Автор: Петър Христов*

Промяната на хостинг доставчика определено изисква ангажимент от страна на ползвателите на услугата, защото процесът трябва да започне от самото начало - избор на нова хостинг компания, на която да се довериш, прехвърляне на данните и привикване към новия начин на работа.

Точно тези причини спират потребителите да направят крачката към промяната, въпреки че процесите в уеб сайтовете им са бавни, клиентите им не получават техните имейли или поредната нова поръчка в онлайн магазина им не може да бъде обслужена, защото капацитетът на сървъра не го позволява.

Ще обърна внимание на най-честите причини, които да ви подскажат, че е време да смените доставчика си на хостинг услуги.

Липса на прозрачна ценова политика на хостинг доставчика

Честа нелоялна практика е хостинг компаниите да вдигат двойно цената на услугата си след първата година. В началото привличат своите клиенти с много голямо намаление, което обаче впоследствие се оказва маркетинг трик и капан за потребителите. Винаги проверявайте цената в период по-голям от 1 година преди изобщо да закупите хостинг плана си или друга услуга, която желаете да използвате. Ако ви се случи или в момента сте поставени в ситуация да заплащате повече, отколкото сте се договорили първоначално, не се колебайте веднага да смените вашия хостинг доставчик. Дори и през първата година да получите изключително добра оферта, питайте за втората година, както и внимавайте за скрити такси и условия.

Хакерска атака срещу вашия уеб сайт

Ако вашият онлайн проект претърпи хакерска атака през вашия хостинг доставчик, това е сигнал, че е време да помислите за неговата смяна. Грижа на вашия хостинг партньор е да подсигурява постоянно мрежата с различни видове защити, които ви предпазват от злонамерени хакерски действия или DDoS атаки. Разбира се, не трябва напълно да разчитате на вашия хостинг партньор за защитата на вашия уеб сайт и е силно препоръчително да сложите сигурни и сложни пароли, да съхранявате данните си на повече от едно място. Ако сайтът ви бъде компроментиран и не сте виновни вие, а вашата хостинг компания, вие ще изгубите потребителските си данни, както и тези на вашите клиенти.

Изгубени данни

Архивното копие, което се нарича backup, има за цел всекидневно да сваля информацията на сайта ви и да я изпраща на отдалечено място, което е сигурно, за да можете да върнете предишната версия на страницата, която ви е нужна. Ако вашият хостинг партньор не ви осигурява всекидневен backup, обмислете варианта как можете да промените или плана си, или доставчика си. Архивирането на данните е от изключителна важност за вашия уеб сайт, защото ще знаете, че във всеки един момент можете да възстановите предишната версия, която сте имали, ако се допусне грешка в системата или промяна на сайта, която не желаете. Винаги имайте предвид до колко дни назад, можете да възстановите файловете си. По този начин нямате да имате възможност да възвърнете вашето съдържание и рискувате да изгубите важни данни за бизнеса ви.

Магазинът ви не може да приеме повече поръчки

Ако сте собственик на онлайн магазин и вашият уеб сайт не може да приеме повече поръчки, това е ясен сигнал, че е време за смяна на вашия хостинг доставчик.

Собствениците на магазини търсят първо проблемите в рекламите, които пускат в социалните мрежи - дали в Facebook или в Google, и търсят начин да ги променят, за да увеличат продажбите си, но в повече случаи проблемът идва от хостинг услугата, която използвате. Самият сървър, на който е разположен сайтът, е достигнал до своя лимит от системни ресурси и не може да изпълнява повече заявки. Ще забележите проблема или като магазинът ви спре да приема повече поръчки, или когато напълно падне и се счупи.

Моят съвет е никога да не подминавате първоначалните сигнали, които уеб сайтът ви дава, за да ви покаже, че има нужда от по-различна хостинг услуга, с която да се сработи за максимална полза. Дори и да се притеснявате да смените вашия хостинг доставчик, в крайна сметка трябва да вземете решението в полза на вашия бизнес, а не на познатият, но неработещ комфорт.

* За автора:

Петър Христов стартира първата си хостинг компания преди повече от 10 години, а по-късно, при придобиването ѝ от една от водещите български хостинг компании - Jump.bg, заема позицията на нейн управляващ партньор.

Jump.bg е хостинг компания, която повече от 12 години е партньор на малкия и среден бизнес у нас и в чужбина. Заедно с Delta.bg е част от Delta HighTech.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.