Какво ново в социалната търговия от TikTok, YouTube, Meta и Pinterest?

Какво ново в социалната търговия от TikTok, YouTube, Meta и Pinterest?

Как TikTok и Meta развиват стратегиите си за социална търговия? YouTube включва Shorts в рекламни кампании, а Pinterest си партнира с Wayfair в тест за чиста стая с данни.

Ето какво още се случва в света на социалната търговия през второто тримесечие на 2023 г., представено от Insider Intelligence.

TikTok върви напред с пълна пара с TikTok Shop

Платформата планира да учетвори размера на глобалния си бизнес за електронна търговия. Тя разчита на популярността си в Югоизточна Азия, Западна Европа и САЩ, за да постигне тази цел.

За съжаление масовото използване на TikTok в САЩ не се превръща в успех за TikTok Shop. Платформата не успява да набере скорост, тъй като търговците все още не са склонни да я използват.

Основна част от плана на TikTok разчита на електронната търговия на живо, нещо, което тепърва ще се развива в САЩ.

Платформата може да има повече късмет при визуалното търсене, което TikTok тества на пазари извън САЩ. Все повече потребители търсят първо в нея, когато пазаруват, така че ще бъде умен ход за TikTok да въведе функцията и в САЩ, ако тестовете извън САЩ вървят добре.

Meta все още се дистанцира от местните търговски решения

Вместо това платформата се фокусира върху своя рекламен бизнес. Компанията пусна AR реклами в Instagram Reels, Facebook Reels и Facebook Stories, което предоставя на работодателите възможности за нов и ангажиращ начин за свързване с потребителите.

Платформата направи някои актуализации на рекламите на Reels, за да ги направи по-интерактивни и ангажиращи. Тя въведе по-голям бутон за подканване към действие и нова функция за гледане и сърфиране.

Meta започна да тества промоционални реклами миналия месец, които улесняват потребителите да намират и прилагат отстъпки за своите покупки.

Платформата използва силните си страни (напр. голямата си потребителска база и силни връзки с рекламодателите), вместо да се опитва да се конкурира с TikTok.

Pinterest се опира на данни за клиенти

Wayfair се съгласи да изпробва технологията за чиста стая за данни на Pinterest. Това трябва да помогне и на двете компании да се насочват по-точно към потребителите и потенциално да увеличат покупките.

Като част от мисията си да направи всеки пин достъпен за пазаруване, Pinterest добави функция за пътни каталози. Това позволява на туристически брандове да качват продукти и да ги превръщат в динамични пинове с цени, изображения и описания.

Платформата представи и ново решение - Premiere Spotlight, с което поставя видеореклами на страницата за търсене - първото място, където потребителите отиват, за да намерят нови идеи.

YouTube играе защита с прескачащи реклами

Платформата скоро ще дебютира с 30-секундни реклами без възможност за пропускане към видеоклипове, гледани на свързани телевизори (CTV), както и реклами, които се показват, когато зрителите поставят видеоклипове на пауза (също на CTV).

YouTube също се обляга на популярността на Shorts и добавя нови начини за рекламодателите да включат видеоклиповете в своите кампании. С тази актуализация рекламодателите могат да добавят видеоклип от 60 секунди или по-малко заедно с други активи.

Рекламодателите също така могат да използват инструментите за настройка на кампанията, които предлагат управлявани от AI функции, като например автоматично коригиране и оптимизиране на пейзажни видеоклипове за вертикално гледане.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.