Изкуственият интелект - трудната тема за създатели на съдържание, социални платформи и брандове

Изкуственият интелект - трудната тема за създатели на съдържание, социални платформи и брандове

Стартъпите в икономиката на създателите и социалните платформи бързат да въведат AI инструменти за творци. Това, което създателите искат от AI, може да не съответства на това, което другите заинтересовани страни от икономиката на създателите искат или смятат, че те имат нужда, пише Insider Intelligence.

YouTube е първата социална платформа, която внедрява масово инструменти за създатели, задвижвани от изкуствен интелект (AI) - YouTube е първата социална платформа, която внедрява масово инструменти за създаване.

Едва ли ще мине дълго време, преди и други платформи да последват примера.

Най-малко 19 от 466 стартиращи фирми в икономиката на създателите по света, проследени от The Information, са фокусирани върху изкуствения интелект. Три сделки за финансиране през последното тримесечие са за стартиращи фирми с AI, включително инструмента за писане Lex.

Във Vidcon Baltimore Линдзи Лий Лугрин, съосновател и главен изпълнителен директор на F*** You Pay Me (FYPM), насърчава създателите на AI инструменти да говорят на творците за това, от което се нуждаят, като смята, че AI не трябва да е просто за създаване на повече съдържание.

Създателите на съдържание, които работят с Vidcon, са изразили интерес към инструменти, които ускоряват създаването на съдържание или превеждат съдържание на чужди езици, за да достигнат до международна публика.

Според ексклузивно изследване на платформата за обучение на създатели Creator Now, създателите използват AI предимно в началните етапи на създаване на съдържание. По-малко са тези, които използват AI в процеса на редактиране или за задачи като анализ на данни.

Над една трета от създателите, анкетирани от Creator Now, казват, че се нуждаят от повече обучение как да използват AI инструменти, а други 23% казват, че се нуждаят от по-добър достъп до удобни за потребителя AI инструменти.

Пакетът от инструменти за изкуствен интелект на създателите на YouTube може да има доста ползи. Има обаче и някои рискове за спонсорираното съдържание - основното опасение е, че ако прекомерно се разчита на AI за създаването на съдържание, то качеството му ще намалее. Това вече ще навреди на ефективността на инфлуенсър маркетинга.

Затова брандовете и създателите на съдържание трябва да се договорят как да използват AI при създаване на спонсорирано съдържание.

Разкриването остава гореща тема в общността на създателите. Платформи като TikTok пуснаха етикети за създателите, за да посочат съдържание, генерирано от AI, но все още няма ясни указания кога трябва да се разкрива използването на AI.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.