А и Б на метавселената: Какво е бъдещето на социалните медии?

А и Б на метавселената: Какво е бъдещето на социалните медии?

Продажбите на виртуални недвижими имоти надхвърлят 500 милиона долара само през 2021 г. и се очаква да се удвоят през 2022 г. За всички маркетолози, инвеститори и знаменитости е ясно, че нещата в метавселената се нагорещяват.

Откакто Facebook се ребрандира в Meta и се ориентира към метавселената, постоянно се появяват новинарски заглавия, обявяващи интереса на известни личности и институционални инвеститори към пространството. Според PWC се очаква метавселената да струва до 1,5 трилиона долара до 2030 г., пише Entrepreneur.com.

От инвестиционни банки, като JPMorgan и HSBC, създаващи виртуални салони и закупуващи виртуални недвижими имоти, до Парис Хилтън, която свири на DJ сет на виртуален остров, който тя сама е изградила, ясно е, че дейността в метавселената набира сила и се откриват възможности за все повече участници.

Какво е метавселената

Метавселената всъщност е интернет, какъвто го познаваме в момента, но напълно потапящ, интегриращ виртуална и разширена реалност. Това означава, че интернет потребителите не само ще могат да консумират съдържание по двуизмерен начин чрез екран, но ще могат да го изживеят чрез VR очила (виртуална реалност) в 3D.

Потребителите например могат от комфорта на дома си да се разходят във виртуален търговски център и да купуват артикули от марки като Adidas и Gucci, които вече са установили присъствие в метавселената.

Потребителите могат да присъстват и на вирутални събития, например Metaverse Fashion Week, да си построят къща и да я отдадат под наем, да си отворят магазин за продажба на стоки за електронна търговия.

Всички артикули, закупени и продадени в тези виртуални светове, обикновено се извършват както с заменими, така и с незаменими токени (NFT) с трансакции, записвани в блокчейн.

В момента има четири основни метавселенски свята, включително Decentraland, Sandbox, CryptoVoxels и Somnium. Нови метавселени се появяват непрекъснато, което създава както възможности, така и рискове.

Decentraland има приблизително 300 000 активни месечни потребители, докато Sandbox има 500 000 активни месечни потребители, като едновременно привлича значителен интерес и приток на капитал.

Tokens.com Corp (SMURF), регистрирана компания за блокчейн технологии, купи земя на стойност 2,4 милиона долара в метавселената на Decentraland, а инвестиционната фирма Republic Realm купи земя на стойност 4,3 милиона долара в метавселената Sandbox. Компанията заяви, че ще разработи 100 острова, оборудвани със собствени вили, лодки и джетове, а според източници 90 от островите са продадени в първия ден за по 15 000 долара всеки.

Виртуална златна треска

Там, където има увеличен трафик, има увеличени възможности. Експлозивната активност на потребителите, съчетана с нарастващи количества капитал, инжектиран в метавселената, създава изцяло нови индустрии и професии - например дигитални агенти за недвижими имоти и дигитални брокери. Това също така създава изцяло нови възможности за търговците.

От дигитални билбордове, разположени в оживени райони на виртуални градове, до брандирани инсталации на виртуални улици, компаниите започват да изследват нови и вълнуващи начини за предлагане на пазара на своята аудитория в метавселената.

Ранни дни

Метавселената създава вълнуващи нови възможности за инвеститорите и изцяло ново измерение за брандовете да взаимодействат и да се ангажират със своята публика.

Никой не може да предположи точно кои метавселени ще просъществуват и кои ще се провалят. Повишеното внимание и конкуренция генерират внимание за марките, създавайки положителен ефект и принуждавайки все повече и повече компании да започнат да експериментират с метавселената.

С новите възможности обаче идват и нови рискове. Въпреки че цената на виртуалната земя в момента нараства, това не означава, че тенденцията ще се задържи. За разлика от физическия свят, в цифровия също така има повече метавселени. Това, което днес е популярно, може утре да не е, и това може да има значително въздействие върху стойността на марката.

Нещата несъмнено ще продължат да се движат бързо в метавселената, но с настоящата липса на стандартизация и непредсказуемост както инвеститорите, така и марките трябва да бъдат предпазливи, преди да се впуснат в метавселената.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.