Индустрията на социалните медии беше разтърсена от появата на TikTok. Това е много специална социална платформа с уникална характеристика, която често не се споменава - TikTok предоставя по-задълбочен и по-автентичен поглед върху живота на влиятелните хора, отколкото други социални медийни платформи.
Това несъмнено допринася за скока на популярността на социалната медия и донякъде дава отговор на въпроса защо сега е едно от най-изтегляните приложения за всички времена, пише онлайн изданието Entrepreneur.com.
Ето какво TikTok дава на своите потребители, които другите социални медии не могат.
Повече спонтанност
Превъртането през Instagram ще остави човек да повярва, че всички на тази платформа живеят перфектен живот. Дизайнерски дрехи, ястия с пет звезди, екзотични ваканции и спортни коли запълват емисиите в Instagram. Всички се опитват да нарисуват перфектна картина на живота си и той изглежда сякаш по сценарий.
Като правят така, потребителите на тази мрежа поставят висока летва и превръщат това в игра. Те се опитват постоянно да вдигат летвата още и още по-високо, като не ѝ позволяват да падне.
TikTok обаче е пълната противоположност. Съдържанието е по-скоро в движение и по-малко сценично и режисирано.
Инфлуенсъните се чувстват по-комфортно, като просто заснемат произволни видеоклипове без план и без да се опитват да изглеждат перфектно. Тази автентичност е това, което потребителите обичат в тази мрежа. Те виждат истинските личности на тези, които следват.
Забавление и смях
Цялото настроение в TikTok е много по-леко, отколкото в Instagram. Същият инфлуенсър в Instagram, публикуващ снимки, които приличат на модни снимки от висок клас, публикува видеоклипове с танцови предизвикателства, облечен в спортни панталони.
Ако виждате само Instagram емисията на същия този инфлуенсър, никога няма да разберете, че той/тя може да има по-малко сериозна страна. Средният потребител на социални медии не се свързва със снимките на пътувания в Бали, частни самолети и пазаруване от Gucci.
Това е, което инфлуенсърите са убедени, че техните последователи искат да видят. Тъй като TikTok продължава да привлича нови потребители и инфлуенсърите осъзнават, че тяхната ангажираност е по-важна, когато са реални, можем да видим това влияние в Instagram; по-специално, чрез функцията Stories.
Никой не се опитва да получи идеалния ъгъл или да напише идеалното послание в TikTok. Превъртете през най-популярното съдържание на платформата и ще видите, че в 99 процента от времето това е естествено и забавно. Глупави танци. Забавни предизвикателства. Много смях.
Взаимодействие
TikTok насърчава взаимодействието между потребителите. Функцията Duet позволява на потребителите да споделят разделен екран с други хора. Възможно е да създадете безкраен дует. Това е забавна, приятно пристрастяваща функция, която насърчава взаимодействието, а не повърхностния начин на живот.
Когато инфлуенсър планира публикация в Instagram, целта е да привлече колкото се може повече харесвания и коментари, като същевременно ангажира настоящите си последователи и привлича нови. TikTok, от друга страна, включва знаменитости и влиятелни лица, участващи в дуети със своите последователи.
Instagram се превърна в бизнес за инфлуенсърите и TikTok е бягство
Не може да се отрече, че Instagram се оказа много доходоносна платформа за инфлуенсърите - от маркови сделки и спонсорирани публикации до стартиране на собствени марки и привличане на милиони купувачи. Това доведе до публикуването на професионално произведено съдържание в много прецизно изчислен момент. TikTok се превърна в място за бягство от това.
Не забравяйте, че повечето от най-влиятелните хора са силно креативни личности. Част от това творчество се губи от уравнението, когато се превърне в бизнес. Докато мнозина виждат TikTok като възможност за бизнес, много други го виждат като забавно място за публикуване на случайни неща за забавление.