Умора от имейли - как да избегнем "бомбардиране" на аудиторията

Умора от имейли - как да избегнем "бомбардиране" на аудиторията

Имейли ни заливат ден и нощ - лични, служебни, промоционални, образователни... Списъкът е безкраен. Нормално е това имейл наводнение да се отразява на психичното здраве на потребителите.

В маркетинга отдавна се говори за "умора от имейлите" - състояние на ума, когато клиентите, абонатите или хората като цяло се чувстват претоварени от броя на имейлите, които получават, пише онлайн изданието business2community.com.

Повечето опитни търговци не изпращат повече от 3-4 имейла на месец. Неопитните маркетолози често изпращат и повече от дузина имейли всеки месец. Като сложите и целия спам, който хората получават, плюс всички съществени имейли - електронната кореспонденция става наистина огромна.

Според различни данни всеки ден се изпращат 14,5 милиарда имейли с нежелана поща. Да, милиарда! Повечето от тези имейли често водят до отписване, ниски нива на ангажираност и оплаквания за нежелана поща, което води до лоша репутация на IP адреса, което започва да праща имейлите ви в спам папките.

Как да избегнете претоварването от вашите имейли - медията обобщава няколко принципа, които да спазвате.

Неподходящи имейли

Ако имейлите, които получавате, не съдържат или имат ниска стойност, вие обикновено избягвате тези имейли. Това води до намаляване на процента на отваряне и кликване. Това обикновено е проблемът при търговци, които имат добър процент на отваряне на имейлите, но малко кликвания. Това показва, че вашите абонати са любопитни към вашите имейли, но веднага щом ги отворят, те губят интерес.

Според проучване, проведено от Fluent LLC в "Inbox Report", само 15% от потребителите намират съдържанието на имейли за полезно в повечето случаи.

Честота на имейлите

Когато планирате своите имейл кампании, не забравяйте, че абонатите ви получават стотици имейли всеки ден от различни компании. Всеки имейл се бори, за да привлече вниманието им. Вашите абонати могат да започнат да се чувстват съкрушени от броя на входящите имейли и накрая да се отпишат от бюлетина ви. Затова трябва да направите всеки един от имейлите си полезен.

Според различни проучвания абонатите със средно ниво на отваряне 53% не очакват повече от 5 имейла на седмична база. Ако потребителите получат повече от това, те са склонни да се чувстват претоварени и да се откажат тихо. Общо 91% от абонатите избират да мълчат и да се отпишат, вместо да се оплакват или да дават обратна връзка. Това може да доведе до ниска репутация на подателя и да влоши доставката на имейли, което да провали цели кампании.

Умората от електронната поща може да бъде преодоляна само с някои прости трикове.

На първо място,

опознайте аудиторията си.

Това е най-важната основна стъпка във всеки маркетингов план - да знаете какви и кои са вашите аудитории и след това да им предоставите съобразено съдържание, което ценят. Това може да се постигне чрез проследяване на вашите имейл метрики.

На второ място,

сегментирайте аудиторията си.

Показването на персонализирано съдържание чрез сегментиране на списъци може експоненциално да увеличи ангажираността на потребителите. Разделяйки аудиторията си на групи по пол, език, държава, както и миналото взаимодействие с вашия уебсайт, можете да изпращате по-персонализирани имейли, водещи до по-ангажирани потребители.

Груповите имейли стават все по-малко популярни и водят до лошо потребителско изживяване, намалявайки репутацията на подателя.

Най-добрият начин е да попитате абонатите си за информацията, която искат да получат в имейлите. Винаги можете да ги помолите с помощта на анкети или да им кажете да актуализират предпочитанията си на уебсайта ви.

Можете да автоматизирате, за да доставяте имейли в най-доброто време, или да тествате ръчно, като изпращате кампаниите си в различно време и дни, за да оптимизирате реализациите си. По този начин можете лесно да разберете какво съдържание да изпращате и колко често.

Възстановяване от имейл умора

Ако сте изправени пред ниски нива на ангажираност и високи отписвания, вашите абонати може да са изправени пред умора от имейлите. Има няколко начина, по които да им помогнете, за да се възстановят.

Дайте на абонатите си отстъпки

Изпращайте ценни имейли

Дайте на абонатите си шанс да актуализират списъка си с предпочитания въз основа на темите, които ги интересуват

Изпращайте задействани имейли въз основа на взаимодействието на вашия абонат с вашия уебсайт.

Докато проектирате своите имейл кампании, винаги имайте предвид, че умората от имейлите може да повлияе на репутацията на подателя, скоростта на отваряне, CTR, оплакванията за нежелана поща. Затова наблюдавайте метриките си, използвайте целеви имейли и предоставяйте възможно най-подходящото съдържание.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.