Изпитвали ли сте някога магията на Disney World? Цялата концепция на тематичния парк се основава на известните думи на Уолт Дисни "Ако можеш да мечтаеш, значи можеш и да го направиш".
По същия начин предприемачеството е свързано с преследване на мечта, решаване на проблем и промяна на света. Пътуването обаче от идеята до успеха далеч не е лесно, особено когато става въпрос за маркетинг и продажби, пише enterprise.com.
Можем да научим някои ценни идеи от доказаната стратегия на Disney за това как да спечелим клиенти и да създадем трайно добро впечатление.
Тематичните паркове на Disney създават светове от мечти, приключения и магия и дават на хората наистина вълнуващо преживяване. Затова и те не могат да им се наситят.
Изкуството на връзката с клиента
Първо, Disney са усвоили изкуството да изграждат връзка с аудиторията си чрез процеса "опознай-харесай-довери се". Този процес е изцяло свързан с изграждането на връзка с потенциалните клиенти, които първо трябва да опознаят бизнеса ви и продуктите/услугите, които предлагате, да ги харесат и да решат да се доверят на компанията ви.
В случая на Disney всички сме гледали техните филми или телевизионни канали, виждали сме техните продукти навсякъде и вероятно сме научили за тях доста рано в живота. Това от своя страна може да ни направи по-склонни да бъдем възприемчиви и дори да инициираме покупка, когато дойде моментът, да харесаме и да се доверим на марката.
Ето няколко начина, по които да приложите тактиките на Disney във вашата маркетингова стратегия.
Завладяващо разказване на истории
Disney е компания, известна със завладяващото и изключително разказване на истории. Компанията създава завладяващи изживявания за своите гости, като ги пренася в различен свят. Независимо дали чрез филми, тематични паркове или стоки, Disney разказва история, която резонира с публиката.
Всеки бизнес може да споделя за своята история с клиентите чрез публикации в социалните медии, подкасти, уебсайт, както и в лични разговори. Фокусът трябва да е проблемите и решенията, които предлагате. Това може да бъде направено и от клиентите - разказът на клиент ангажира хората много по-силно.
Внимание към детайла
Disney е компания, която е известна с вниманието си към детайла - от дизайна на тематичните паркове до най-малките детайли в продуктите, които предлага. Това внимание към детайла създава усещане за чудо и върхов професионализъм.
Компаниите, които обръщат внимание на общите си контактни точки с клиентите, изглеждат по-професионални, ползват се с по-голямо доверие и печелят предимство сред потенциалните клиенти, когато опознаят и харесат техния продукт.
Детайлите могат да направят голяма разлика в създаването на положително преживяване за клиентите. Това включва уебсайтът на бизнеса, опаковките на продуктите, кореспонденцията по имейл или начина, по който служителите взаимодействат с клиентите.
Емоционална връзка
Disney разбира силата на емоционалните връзки и създава преживявания, които карат хората да се чувстват щастливи и вдъхновени. Тази емоционална връзка е това, което кара гостите да се влюбят в Disney и да се връщат за още.
Създаването на емоционална връзка с клиентите помага за изграждането на лоялност и доверие. Фокусът върху създаването на изживявания, които правят клиентите щастливи, подкрепя изграждането на емоционална връзка. Това може да стане чрез персонализиран подарък за рожден ден, вдъхновяващи кампании с кауза в социалните медии, клиентски препоръки, които показват процеса, през който клиентът е преминал преди, по време и след използване на продукта, грижовни и внимателни обаждания на агентите по обслужване на клиенти и др.