Три маркетингови тактики на Disney за вдъхновяване на клиентите

Три маркетингови тактики на Disney за вдъхновяване на клиентите

Изпитвали ли сте някога магията на Disney World? Цялата концепция на тематичния парк се основава на известните думи на Уолт Дисни "Ако можеш да мечтаеш, значи можеш и да го направиш".

По същия начин предприемачеството е свързано с преследване на мечта, решаване на проблем и промяна на света. Пътуването обаче от идеята до успеха далеч не е лесно, особено когато става въпрос за маркетинг и продажби, пише enterprise.com.

Можем да научим някои ценни идеи от доказаната стратегия на Disney за това как да спечелим клиенти и да създадем трайно добро впечатление.

Тематичните паркове на Disney създават светове от мечти, приключения и магия и дават на хората наистина вълнуващо преживяване. Затова и те не могат да им се наситят.

Изкуството на връзката с клиента

Първо, Disney са усвоили изкуството да изграждат връзка с аудиторията си чрез процеса "опознай-харесай-довери се". Този процес е изцяло свързан с изграждането на връзка с потенциалните клиенти, които първо трябва да опознаят бизнеса ви и продуктите/услугите, които предлагате, да ги харесат и да решат да се доверят на компанията ви.

В случая на Disney всички сме гледали техните филми или телевизионни канали, виждали сме техните продукти навсякъде и вероятно сме научили за тях доста рано в живота. Това от своя страна може да ни направи по-склонни да бъдем възприемчиви и дори да инициираме покупка, когато дойде моментът, да харесаме и да се доверим на марката.

Ето няколко начина, по които да приложите тактиките на Disney във вашата маркетингова стратегия.

Завладяващо разказване на истории

Disney е компания, известна със завладяващото и изключително разказване на истории. Компанията създава завладяващи изживявания за своите гости, като ги пренася в различен свят. Независимо дали чрез филми, тематични паркове или стоки, Disney разказва история, която резонира с публиката.

Всеки бизнес може да споделя за своята история с клиентите чрез публикации в социалните медии, подкасти, уебсайт, както и в лични разговори. Фокусът трябва да е проблемите и решенията, които предлагате. Това може да бъде направено и от клиентите - разказът на клиент ангажира хората много по-силно.

Внимание към детайла

Disney е компания, която е известна с вниманието си към детайла - от дизайна на тематичните паркове до най-малките детайли в продуктите, които предлага. Това внимание към детайла създава усещане за чудо и върхов професионализъм.

Компаниите, които обръщат внимание на общите си контактни точки с клиентите, изглеждат по-професионални, ползват се с по-голямо доверие и печелят предимство сред потенциалните клиенти, когато опознаят и харесат техния продукт.

Детайлите могат да направят голяма разлика в създаването на положително преживяване за клиентите. Това включва уебсайтът на бизнеса, опаковките на продуктите, кореспонденцията по имейл или начина, по който служителите взаимодействат с клиентите.

Емоционална връзка

Disney разбира силата на емоционалните връзки и създава преживявания, които карат хората да се чувстват щастливи и вдъхновени. Тази емоционална връзка е това, което кара гостите да се влюбят в Disney и да се връщат за още.

Създаването на емоционална връзка с клиентите помага за изграждането на лоялност и доверие. Фокусът върху създаването на изживявания, които правят клиентите щастливи, подкрепя изграждането на емоционална връзка. Това може да стане чрез персонализиран подарък за рожден ден, вдъхновяващи кампании с кауза в социалните медии, клиентски препоръки, които показват процеса, през който клиентът е преминал преди, по време и след използване на продукта, грижовни и внимателни обаждания на агентите по обслужване на клиенти и др.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.