Преминаваме към много нови парадигми в рекламата, което е основната тема на всички тенденции за 2024 г. Брандовете се свързват по много нови начини с аудиторията си, рекламните разходи се пренастройват, а ролята на изкуствения интелект все повече се засилва на фона и на оттеглянето на бисквитките на трети страни, пише Insider Intelligence.
Стабилност в разходите за дигитална реклама
След 2024 г. е малко вероятно да видим големи промени в разходите за цифрова реклама. Като се има предвид зрелостта на разходите за дигитална реклама, това, което очакваме да видим занапред, е бавен, но стабилен растеж с по-малко възходи и падения, отколкото когато пазарът все още се развиваше, прогнозира Пол Върна, анализатор рекламни тенденции на Insider Intelligence.
Разходите за цифрова реклама в САЩ например достигнаха комбиниран годишен темп на растеж от 13,5% в периода 2019-2023 г. За прогнозния период 2024-2027 г. обаче растежът ще се забави до под 10% за първи път от повече от десетилетие.
Загубата на бисквитките ще доведе до консолидация
С пълното премахване на бисквитките от страна на Google, което ще се случи през втората половина на 2024 г., ще има натиск за сливания и придобивания сред доставчиците на ID. Все повече такива доставчици се борят за пазарен дял в този момент на преход. В резултат на това ще има консолидация.
AI ще продължи да оставя своя отпечатък
Около 18% от търговците в Северна Америка вярват, че генеративният AI вече има сериозно въздействие върху тяхната индустрия, а 32% очакват това да се случи през тази година, според данни от проучването MMA Global от юли 2023 г.
Генеративният изкуствен интелект ще става все по-широко разпространен в творческата работа от рекламната индустрия и медийното планиране, както и в насочването на реклама след края на бисквитките на трети страни.
По- генеративни инструменти и алгоритми, базирани на AI, ще навлязат и в социалното търсене.
Свързаната телевизия става все по-популярна
Традиционните потребители на линейна телевизия стават малцинство и демографията се влошава, докато все повече хора преминават към свързана телевизия и я потребяват на умни телевизори.
Свързаната телевизия дава на потребителя по-добри и по-удобни начини за навигация и избягване на фрагментирането на съдържанието, разпределено между различни услуги.
Поточното предаване, поддържано от реклами, също ще става по-популярно
Бъдещето е на стрийминг медиите и те ще се поддържат от реклами. Зрителите на видео по заявка в САЩ, които гледат съдържание с реклами, ще достигнат 180,2 милиона души през 2024 г.
Apple TV+ ще бъде следващата голяма услуга за стрийминг, която ще стартира ниво на абонамент, в което има реклами.
Повече партньорства между платформите
Очаква се тази година да се засилят партньорствата между по-малките платформи за съдържание и по-големите. Примери са партньорството на Google Ad Manager с X (бившата Twitter) или Pinterest и Snapchat, които сключиха сделки с Amazon.