Шест тренда в дигиталния маркетинг, които ще наблюдаваме през 2024 г.

Шест тренда в дигиталния маркетинг, които ще наблюдаваме през 2024 г.

Преминаваме към много нови парадигми в рекламата, което е основната тема на всички тенденции за 2024 г. Брандовете се свързват по много нови начини с аудиторията си, рекламните разходи се пренастройват, а ролята на изкуствения интелект все повече се засилва на фона и на оттеглянето на бисквитките на трети страни, пише Insider Intelligence.

Стабилност в разходите за дигитална реклама

След 2024 г. е малко вероятно да видим големи промени в разходите за цифрова реклама. Като се има предвид зрелостта на разходите за дигитална реклама, това, което очакваме да видим занапред, е бавен, но стабилен растеж с по-малко възходи и падения, отколкото когато пазарът все още се развиваше, прогнозира Пол Върна, анализатор рекламни тенденции на Insider Intelligence.

Разходите за цифрова реклама в САЩ например достигнаха комбиниран годишен темп на растеж от 13,5% в периода 2019-2023 г. За прогнозния период 2024-2027 г. обаче растежът ще се забави до под 10% за първи път от повече от десетилетие.

Загубата на бисквитките ще доведе до консолидация

С пълното премахване на бисквитките от страна на Google, което ще се случи през втората половина на 2024 г., ще има натиск за сливания и придобивания сред доставчиците на ID. Все повече такива доставчици се борят за пазарен дял в този момент на преход. В резултат на това ще има консолидация.

AI ще продължи да оставя своя отпечатък

Около 18% от търговците в Северна Америка вярват, че генеративният AI вече има сериозно въздействие върху тяхната индустрия, а 32% очакват това да се случи през тази година, според данни от проучването MMA Global от юли 2023 г.

Генеративният изкуствен интелект ще става все по-широко разпространен в творческата работа от рекламната индустрия и медийното планиране, както и в насочването на реклама след края на бисквитките на трети страни.

По- генеративни инструменти и алгоритми, базирани на AI, ще навлязат и в социалното търсене.

Свързаната телевизия става все по-популярна

Традиционните потребители на линейна телевизия стават малцинство и демографията се влошава, докато все повече хора преминават към свързана телевизия и я потребяват на умни телевизори.

Свързаната телевизия дава на потребителя по-добри и по-удобни начини за навигация и избягване на фрагментирането на съдържанието, разпределено между различни услуги.

Поточното предаване, поддържано от реклами, също ще става по-популярно

Бъдещето е на стрийминг медиите и те ще се поддържат от реклами. Зрителите на видео по заявка в САЩ, които гледат съдържание с реклами, ще достигнат 180,2 милиона души през 2024 г.

Apple TV+ ще бъде следващата голяма услуга за стрийминг, която ще стартира ниво на абонамент, в което има реклами.

Повече партньорства между платформите

Очаква се тази година да се засилят партньорствата между по-малките платформи за съдържание и по-големите. Примери са партньорството на Google Ad Manager с X (бившата Twitter) или Pinterest и Snapchat, които сключиха сделки с Amazon.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.