Седем скъпи грешки при дизайна на уебсайта, които ви струват реализации

Седем скъпи грешки при дизайна на уебсайта, които ви струват реализации

Отнема само 50 милисекунди - или една двайсета от секундата, на посетител на даден уебсайт да реши дали да остане на сайта, или да си тръгне. Това е доста кратко време, ето защо всеки бизнес трябва да се постарае да направи добро впечатление бързо.

За собствениците на фирми, които имат за цел да увеличат своите онлайн реализации, тази информация е полезна за създаване на уебсайт, пише business.com.

Медията обобщава 7 грешки в дизайна на сайтовете, които могат сериозно да навредят на преобразуването, както и какво да се предприеме, за да се поправят.

Липсващи или неясни бутони с призив към действие

Потребителите трябва да имат ясна представа за какво е вашият уебсайт, какво им предлагате и къде трябва да отидат, както и какво да направят.

Важно е да знаете какво искате от потребителите: да станат последователи в социалните медии, да споделят информация, да оставят коментар, да се регистрират в списък с имейли или за събитие, да направят покупка или нещо друго.

Един бърз, красив и функционален уеб дизайн е страхотен, но без изпъкващ призив към действие потребителите ще останат впечатлени от естетиката, но няма да направят това, което искате от тях.

Открояващ се бутон за призив към действие (CTA) ясно казва на посетителите на уебсайта какво искате от тях. Уверете се, че сте оразмерили и позиционирали вашия CTA бутон, така че да е трудно да бъде пренебрегнат.

Бавно зареждане на уебсайта

Повечето потребители очакват уеб страницата да се зареди бързо, като 53 процента от онлайн купувачите смятат, че това трябва да отнеме до 3 секунди, според проучване на Digital.com. Половината потребители са склонни да изоставят количката си, ако трябва да чакат дълго. Тези статистически данни са важни индикатори, че ниската скорост на зареждане на уебсайта може да бъде пагубна за вашия бизнес и трябва да бъде подобрена.

Хостингът играе роля в скоростта на зареждане на вашия уебсайт. Следователно изборът на надежден хостинг план е добра стратегия, както и преоразмеряването и компресирането на изображения, които също забавят скоростта на зареждане.

Лоши безплатни изображения

До не много отдавна дори професионални сайтове можеха да минат с безплатни изображения. Напоследък обаче сток снимките не се ползват с добра репутация. Основният проблем е, че много сайтове ползват едни и същи изображения.

Ако използването на ваши собствени снимки не е опция, помислете за алтернативни източници с модерни, професионални и нестандартни изображения. Още по-добре, направете тези стокови снимки свои, стига да е разрешена модификация на избраните от вас изображения.

Качеството на изображението също може да повлияе на реализациите. Има много онлайн инструменти за подобряване на качеството на вашите изображения. Например Canva има интегриран инструмент за преоразмеряване и манипулиране на изображения според предназначението им.

Объркваща навигация

Навигацията на сайта не трябва да бъде неясна, ако се стремите към реализации. Категориите трябва да бъдат организирани, четливи и кликващи. Етикетите на категориите трябва да са конкретни и лесно разбираеми от потребителите на сайта. Връзките трябва да работят правилно и трябва да се спазват конвенциите за уеб дизайн.

Безпорядък на сайта

Това са сигурни начини да накарате посетителите на вашия уебсайт да напуснат веднага: твърде много анимации, ярки и контрастни цветове, рекламни подкани, разпръснати из цялата страница графики, автоматично пускане на видеоклипове, фонова музика.

Хората мразят да бъдат безпокоени. Ако прекъсвате работата им с уебсайта, това ще е неефективно за реализациите и ще отблъсне потребителите, тъй като те вече са уморени от целия онлайн шум.

Поддържайте уебсайта си свеж, чист, прост и точен. Красиво проектираният сайт с елегантен интерфейс и ясна навигация е рецепта за успех.

Неотзивчив дизайн

Мобилната оптимизация вече не е модна дума или тенденция - тя е задължителна. Мобилният трафик съставлява повече от половината от глобалния уеб трафик, според Statista, така че уебсайтът трябва да бъде оптимизиран за мобилни устройства. Около 79 процента от потребителите на смартфони са използвали мобилното си устройство, за да купят нещо онлайн, според данни на Zippia.

В резултат на това удобството за мобилни устройства се превърна в много по-голям фактор за класирането на Google. Старите стандарти за дизайн не отговорят на изискванията на днешните потребители на уебсайтове. И тъй като мобилните устройства се предлагат в различни форми и размери, наложително е да оптимизирате уебсайта си, за да се адаптира към различни интерфейси, особено ако искате да останете в центъра на вниманието на купувачите от мобилни устройства.

Неорганизирано съдържание

Под целия дизайн и мултимедия, след като сте пробили прозореца за време за първо впечатление, е съдържанието. Ако вашият дизайн и интерфейс привличат, то вашето съдържание трябва да е неустоимо, така че потребителите да не напускат сайта.

Съдържание, което е твърде дълго, твърде кратко, неорганизирано или трудно за сканиране, няма да ви осигури желаните реализации. Важно е съдържанието да се форматира правилно, така че незабавно да се хареса на вашите потребители.

От потенциален към плащащ клиент

Въпреки че вашият уебсайт може да служи за много цели, една от основните е да създава потенциални клиенти, които след това се превръщат в плащащи клиенти. Ето защо трябва да работите върху оптимизирането на процента на реализация на уебсайта си.

Въпреки че някои от посетителите на уебсайта ви може да са попаднали на сайта ви органично, те пак са го открили поради усилия и разходи от ваша страна, като реклами на клик в търсещи машини, SEO дейности или друг платен маркетинг, за да привлечете хората към вашия уебсайт.

Ако имате 5000 посетители на уебсайта на месец и искате да генерирате 200 потенциални клиенти на месец, ще ви трябва честота на кликване близо до 4 процента. Въпреки това, ако действителната ви честота на кликване е само 1 процент, тогава трябва да платите, за да генерирате 20 000 посетители на месец.

Като направите някои промени в сайта си, можете да получите повече потенциални и плащащи клиенти без да харчите и стотинка.

Когато вашият уебсайт изглежда объркващ, претрупан или по някакъв начин нефункциониращ, посетителите правят предположения и за доверието във вашата компания. Добре проектираните, чисти и лесни за навигация уебсайтове правят вашата компания да изглежда компетентна, надеждна, организирана и професионална.

Оптимизирането на вашия уебсайт за реализации си струва времето и усилията. Освен че имате повече потенциални клиенти и продажби, ще имате по-добре функциониращ и по-привлекателен уебсайт. Докато вашата компания разраства този полезен канал, ще имате добра основа за добавяне на продукти, съдържание и приходи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.