Когато Facebook се отвори за обществеността през 2006 г., компаниите се опитваха да създават профили, които по-късно се превърнаха в страници. Марките знаеха, че тази платформа е авангарден начин за достигане до клиентите им - начин да "ловят риба там, където е рибата".
С течение на времето обаче Facebook се превърна в по-малко идилично убежище за риболов. Facebook все още може да предоставя резултати за определени компании, особено платени кампании за електронна търговия. Това обаче не важи за B2B, пише entrepreneur.com.
Повечето търговци днес знаят, че този вид насочване към сайтове просто не си струва усилията, тъй като перспективните бизнес клиенти, които наистина искате да достигнете, не търсят вашия бизнес във Facebook.
Мястото им е в LinkedIn, платформа, която донякъде тихо се превърна в огромно маркетингово поле с несравнима функционалност за насочване.
Маркетинг експертите преоткриха LinkedIn съвсем наскоро. Твърдите данни са убедителни, тъй като сега сайтът има близо 800 милиона потребители по целия свят, които подават повече от 200 милиона заявления за работа всеки месец до 57 милиона компании с профил там.
Нещо повече, тези милиони професионални потребители нямат голям стимул да гравитират другаде, тъй като има много малко сериозни конкуренти на LinkedIn - поне не като окончателна CV директория, която може директно да свърже работодатели с потенциални служители.
Набирането на кадри е само едната страна на тази социална платформа. Професионалистите наистина използват сайта, за да се ангажират един с друг. Когато публикувате въпроси, свързани с професионален проблем, ще получите внимателни отговори от хора, с които сте слабо свързани. Това е доста различно в сравнение с други социални сайтове - особено Facebook, които изглежда извеждат най-лошото у хората на преден план.
Тъй като LinkedIn се превърна в сайт, който хората редовно проверяват, това означава, че той е и най-добрият социален канал за насочване към бизнес аудитории и достигане до ключов персонал. Опциите за насочване на сайта ви позволяват да филтрирате реклами и платени публикации за компания, опит, образование, набор от умения, професионални интереси.
Тези опции са особено важни за B2B маркетинга, където често трябва да достигнете до лицата, вземащи решения, които могат да изберат вашия продукт или услуга. LinkedIn предлага перфектната платформа, за да ги намерите, тъй като вниманието им е фокусирано върху работата.
Платформата би била още по-добра, ако предлагаше на маркетолозите повече функционалности и увеличен достъп до данни. Толкова много търговци са готови да прекъснат връзката с Facebook изцяло, но LinkedIn все още не им предоставя данните и инструментите, от които се нуждаят, за да оправдаят тази промяна.
На платформата ѝ липсват възможности за слушане. В LinkedIn се водят разговори, свързани с организации, продукти, индустрии и други, но няма добър начин да получавате сигнали, да забелязвате тенденции или да разбирате настроенията. Правят се ръчни търсения за това. Междувременно конкурентните платформи за социални медии предлагат тези данни чрез API в реално време.
LinkedIn не предлага и конкурентни анализи. Сравнителният анализ на конкурентите е от решаващо значение за отчитането, но LinkedIn не ви позволява да виждате анализ на страницата, освен ако не сте неин администратор.
LinkedIn все още наказва за преглед на връзки. Разумните социални мениджъри се опитват да избягват визуализациите на линкове там, тъй като алгоритъмът санкционира връзките, защото ги препраща извън платформата. Вместо това линкове се публикуват в коментарите например. Резултатът - трафикът от LinkedIn към уебсайтовете е по-малък в сравнение с Facebook и Twitter.
И накрая, инструментите за публикуване на трети страни нямат достъп до всички естествени функции на LinkedIn. Не можем дори да маркираме лица в предварително насрочени фирмени публикации.
В момента LinkedIn изрично забранява използването на софтуер на трети страни, който променя външния вид или автоматизира дейността на уебсайта, което е една от причините LinkedIn да е най-доверената социална мрежа в САЩ, болшинството от чиито потребители вярват, че тя пази личните им данни.