Правилото 5:3:2 за съдържанието в социалните мрежи: Принципи и практики

Правилото 5:3:2 за съдържанието в социалните мрежи: Принципи и практики

Маркетингът в социалните медии играе основна роля в привличането на аудиторията към бранда. За да привличате и задържате лоялни последователи, публикациите в социалните мрежи трябва да са аранжирани по правилен начин.

Потребителите са привлечени от марки, които добавят стойност към живота им с микс от социално съдържание, което забавлява, интересува, информира и ангажира, пише business.com. Докато марките в крайна сметка искат да продават продукти и услуги, те ще загубят последователи, ако неуморно популяризират и продават.

За да ангажирате последователи и да изградите марката си, прилагането на правилото 5:3:2 в съдържанието на социалните медии е ключово.

Какво е правилото 5:3:2 за социалните медии?

Правилото 5:3:2 за бизнес съдържание в социалните медии е свързано с постигането на правилния баланс, докато ангажирате аудиторията си и продавате продукти чрез социалните медии.

В правилото 5:3:2 за всеки 10 публикации следва да се фокусирате върху следната разбивка по категории:

Куриране: Пет публикации трябва да са със съдържание от други източници, подходящи за вашата аудитория. Това е известно като куриране.

Създаване: Три публикации трябва да съдържат създадено от вас съдържание, което е подходящо за вашата аудитория.

Хуманизиране: Две публикации от 10 трябва да бъдат лично, забавно съдържание, което хуманизира вашата марка пред вашата аудитория.

Всеки аспект от правилото 5:3:2 се фокусира върху вашата аудитория, а не върху вашата марка.

Петдесет процента от публикациите трябва да се фокусират върху курирането.

Трябва да подберете повечето от публикациите си в социалните медии от други места и източници, подходящи за вашата ниша и целева аудитория. Но как да разберете какво е подходящо за вашата аудитория?

За да разберете аудиторията си, прекарвайте време в четене на новини от индустрията и участвайте в разговори по теми, които интересуват вашата публика. Говорете с вашите клиенти, търговци и представители на отдела за обслужване на клиенти, за да идентифицирате истинските въпроси и интереси на клиентите. Споделянето на съдържание, подходящо и специфично за вашата индустрия, ще покаже, че държите пръста си на пулса на тревогите на вашата аудитория.

Следните инструменти могат да ви помогнат да подредите съдържание за вашите социални медийни канали: Feedly, Storify, Quora, Pinterest, Hootsuite.

Това не са единствените инструменти за куриране, но са добра отправна точка. Каквото и да публикувате, трябва да е полезно и да може да се споделя; също трябва да е подходящо за вашата ниша и аудитория.

Тридесет процента от публикациите трябва да са с оригинално съдържание.

След това отделете време за създаване на собствено съдържание, смесвайки промоционални и информационни материали. Ако фокусът ви е основно върху публикациите с цел продажба, списъкът ви с последователи вероятно ще се свие и дори може да получите някои неприятни коментари. От решаващо значение е да публикувате полезни и споделяеми материали, които да привличат хора към бранда.

Ето някои типове оригинално съдържание, които биха били подходящи: видео, собствени блог постове, инфографики, електронни книги и други материали, имейл бюлетини и др.

Промоционалното съдържание е част от тази категория от 30 процента. Ако имате разпродажба или се фокусирате върху конкретна кампания в социалните медии, уведомете клиентите за това. Изградете онлайн общност, като предлагате специализирани промоции и събития само за вашите клиенти и последователи.

Двадесет процента от публикациите трябва да хуманизират вашата марка.

Публикации, които хуманизират вас и вашия екип, могат да вдъхнат живот на вашата марка и да покажат на аудиторията ви, че не сте просто безлична корпорация, която се опитва да им продава.

Този тип съдържание може да покаже вашата блестяща личност или чувство за хумор. Тези публикации могат да се отнасят до вашата индустрия или да са напълно случайни, само за да държат хората нащрек.

Когато постигнете правилния баланс между публикациите, повече последователи ще се връщат, за да проверят какви други забавни неща публикувате и ще откриват и другото ценно съдържание.

Когато споделяте този тип съдържание, осигурете две основни неща:

Това е вид забавление, което вашата публика харесва.

Това показва вашата личност.

Друга форма на хуманизиране е представянето на вашите служители и техните истории и показването на фирмените операции "от кухнята".

Какви са ползите от спазването на правилото 5:3:2?

Всеки тип съдържание има уникални предимства, а съотношението добавя още предимства.

Публикуването на подбрано (курирано) съдържание:

Позиционира ви като експерт във вашата индустрия.

Показва, че разбирате клиентите и техните нужди.

Показва, че сте в крак с новостите във вашата индустрия.

Може да ви осигури обратна връзка директно от източника.

Лесно е и евтино, тъй като просто трябва да намерите съдържание, създадено от други.

Публикуването на оригинално, създадено от вас съдържание:

Дава ви контрол върху това, което се казва, и как се казва.

Това показва, че сте участник, а не страничен наблюдател в индустрията.

Демонстрира вашия опит.

Позволява ви да ангажирате аудиторията си и да подобрите репутацията си.

Публикуването на съдържание, което е в сферата на интерес на хората:

Придава човешко лице на компанията, така че клиентите да могат да се привържат към нея.

Забавлява последователите и ги кара да се връщат.

Генерира споделяния.

Демонстрира и укрепва вашата марка, ценности и култура, като същевременно ви помага да разкажете историята на вашата марка.

Публикуването в съотношение 5:3:2 създава правилната комбинация от сериозност и по-спокойно отношение.

Не забравяйте, че присъствате в социалните медии най-вече, за да ангажирате аудиторията си. Опитайте се да постигнете баланс в съдържанието и се фокусирайте върху ценен, интересен и забавен материал. Вашата цел е да хуманизирате марката си и да генерирате интерес и взаимодействие от страна на публиката.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.