Много платформи за социални медии, включително Facebook и Instagram, имат функционалност за предаване на живо. Това не е само функционалност за знаменитости и инфлуенсъри. Бизнесът все повече я използва като маркетингов инструмент.
Предаването на живо е подходящ маркетингов инструмент за свързването с клиенти, за генериране на повече последователи, демонстрация на продукти и услуги и за образоване и забавляване на публиката, която фирмите искат да привлекат като клиенти, пише business.com.
Тъй като предаването на живо се осъществява в реално време, стриймърите могат да приемат и отговарят на въпроси и да взаимодействат със зрителите. Можете също така да записвате предавани на живо презентации и да ги публикувате онлайн по-късно, за да достигнете до по-голяма аудитория.
В миналото предаването на живо беше функция единствено на най-добрите услуги за видеоконференции, като Zoom, Skype и Webex от Cisco. Сега обаче предаването на живо чрез социалните медийни платформи вече е норма. Големите социални медийни платформи имат огромна потенциална аудитория. Тъй като потребителите вече имат приложения за социални медии и мобилни браузъри на своите смартфони и таблети, те не трябва да изтеглят или настройват допълнителен софтуер, за да гледат.
Как предаването на живо може да бъде от полза за вашия бизнес
Според статистиките за видео маркетинг на Wyzowl за 2022 г. типичният потребител използва средно 19 часа онлайн видео на седмица, което е увеличение с един час спрямо предходната година.
Зрителите могат да усвоят много информация за относително кратко време без да четат или проучват. В миналото беше скъпо и трудно да се произвеждат и редактират висококачествени видеоклипове, но сега вече това е лесно и рентабилно.
Нямате нужда от студио, сложна камера или високотехнологичен софтуер за редактиране, за да предавате на живо. Всичко, от което се нуждаете, е смартфон или уеб камера, прилично осветление и акаунт в социални медии.
Тъй като хората могат да гледат поточно видео на живо отвсякъде, потенциалната ви аудитория се разширява експоненциално.
Когато потенциалните клиенти видят вашия продукт в действие, вие печелите доверие. Емисията на живо е инструмент за изграждане на доверие и укрепване на репутацията на вашата компания; това се случва в реално време и компанията не може да редактира неизправности и гафове. Събитието на живо придава авторитет на информацията, която представяте, и тъй като зрителите могат да задават въпроси, те могат да се уверят, че водещият е експерт по темата.
Видеото на живо освен това хуманизира компанията ви. Бизнесът е твърде лесно да бъде обезличен. Живото предаване показва на клиентите, че зад компанията стоят действителни хора, могат да видят производствения процес, служителите, дори основните клиенти, което им позволява да се свържат емоционално с вашата марка. Това ще ви помогне да увеличите и своите фенове, а оттам - и видимостта си в социалните медии.
Кои брандове могат да се възползват от предаване на живо
Компанията ви е добре да опита с предаване на живо, ако има онлайн общност, която редовно се ангажира с вас, говорите добре и не се срамувате от камерата, имате продукт, който работи добре и една демонстрация би била въздействаща, клиентите ви са любопитни за вътрешните процеси в компанията ви, пускате нови продукти/услуги.
Кои са най-добрите платформи за стрийминг на живо
Най-ефективните социални медийни услуги за стрийминг на живо са Facebook Live, Instagram Live, YouTube Live, TikTok и Twitter.
Facebook Live е една от най-популярните услуги за стрийминг на живо поради ранното си внедряване и огромната потребителска база. Можете да контролирате кой вижда вашето излъчване, независимо дали приятели, конкретни хора, приятели, които сте маркирали, всички приятели с някои изключения, само избрани от вас приятели или само вие (което е добре за пробни изпълнения).
Instagram, собственост на компанията майка на Facebook Meta, също има възможност за предаване на живо. Докоснете знака плюс от произволно място във вашата емисия новини и изберете На живо. Добавете заглавие, изберете публиката за излъчване и докоснете Запис. Последователите, които в момента са онлайн, ще получат известие, когато излъчването тръгне. Можете да виждате и отговаряте на коментари в реално време по време на събитието. Събитията на живо в Instagram са ограничени до един час, което е по-кратък период от време в сравнение с други платформи.
Видеоплатформата YouTube продължава да предоставя видео от всякакъв вид на своите повече от 2 милиарда потребители. Повечето хора в YouTube Live използват настолен или преносим компютър, а не смартфон, както и оборудване за по-високо качество на видеото.
TikTok е социалната медийна мрежа за кратки видеоклипове, избрана от потребители от поколението на милениалите и поколението Z. Ако тази потребителска база описва вашия целеви пазар, предаванията на живо в TikTok вероятно са добър избор. Както при други приложения за предаване на живо, можете да използвате филтри и да създадете заглавие и снимка на корицата. Уникална характеристика на предаването на живо на TikTok е способността на зрителите да изпращат "подаръци", цифрови награди, които стриймърът може да изкупи за истински пари. Това ви позволява да превърнете потока си на живо в незабавно генериращо приходи събитие.
Подобно на Instagram, предаванията на живо в TikTok са ограничени до един час. Това вероятно е достатъчно време за потребителската база на TikTok.
Twitter притежаваше Periscope, една от оригиналните платформи за стрийминг на живо. Преди няколко години Twitter погълна Periscope и го преименува на Twitter Live. Twitter Live няма същите филтри и ефекти като другите платформи. Въпреки това, една хубава функция е възможността да имате множество хостове, като докоснете Поканете приятели.
Използвайте хаштагове в Twitter в описанието си, за да помогнете на хората да намерят вашето събитие в своите емисии. Потребителите на Twitter често се интересуват от новини и технологии, така че ако вашата компания предоставя такъв вид продукт или съдържание, Twitter Live е добър избор за вашето събитие на живо.
Как да създадете стратегия за стрийминг на живо
Предаването на живо е увлекателен начин да покажете вашата компания, продукти и опит. Това също е отличен метод за разширяване на вашата клиентска база. За да се възползвате от тази технология, направете излъчването си на живо уникално - точно както всяка друга социална медия или стратегия за съдържание. Помислете какво ви отличава от конкуренцията. Това може да бъде вашият опит, уникални характеристики или приложения на продукта, занаятчийски производствен процес или вашият изключителен екип и обслужване.
Съсредоточете се върху нуждите на вашата публика, върху нейните интереси. Имайте предвид, че зрителите трябва да бъдат ангажирани и забавлявани, така че не забравяйте за триковете да задържите вниманието им. Изненадайте публиката, като раздадете подаръци.
Не забравяйте да популяризирате излъчването си на живо с имейл маркетинг, в акаунтите си в социалните медии и на уебсайта си. Дайте на хората тийзър на съдържанието, за да преценят дали да гледат. Дайте възможност на хората да се регистрират предварително, като им кажете, че са налични само ограничени места. Ще получите техните имена и имейл адреси, за да можете да планирате автоматични напомняния по имейл.
Взаимодействайте със зрителите по време на излъчването. Кажете на зрителите кога ще отговаряте на въпроси, както и как зрителите ви да задават въпроси.
Завършете с призив за действие. В края на презентацията си кажете на зрителите какво искате да направят след това. Искате ли те да направят покупка, да си уговорят среща, да видят повече съдържание или да присъстват на събитие? В идеалния случай те ще бъдат доволни от стойността, която сте предоставили в излъчването, така че е по-вероятно и да направят покупка.