Партньорската програма с инфлуенсъри: Разходоефективна тактика с потенциал

Партньорската програма с инфлуенсъри: Разходоефективна тактика с потенциал

Въпреки бюджетните ограничения и глобалния икономически спад, маркетолозите предприеха някои ходове, за да продължат да работят с инфлуенсъри.

Вместо твърди плащания, търговците все повече възприемат модел на плащане, базиран на продажби - нещо като партньорска (афилиейт) програма за инфлуенсъри, според storyboard18.com.

При партньорските програми се залагат плащания на инфлуенсърите според реализираните продажби, направени от уникални връзки или чрез специални кодове за отстъпка. Тези инструменти помагат при проследяването на реализациите на всеки инфлуенсър, така че плащания се правят само след постигане на целите на кампанията.

Моделите за плащане, базирани на продажби, могат да предложат значителни предимства. Като за начало, те могат да намалят първоначалните разходи, което позволява по-големи маркетингови кампании.

Те също така осигуряват предпазна мрежа - ако кампанията не се представя добре, бизнесът не е обременен с високи разходи.

Най-важното е, че се дава стимул на влиятелните лица да работят резултатно, тъй като печалбите им са пряко обвързани с тяхното представяне. Компаниите освен това проследяват стотинка по стотинка възвръщаемостта на инвестицията, която правят. Това е изключително важно във времена на криза, защото разходите са съобразно ефективността, а не според обхвата.

И тази стратегия обаче има своите недостатъци. Партньорските програми за инфлуенсъри може да са решение за марките, но да са нечестни спрямо влиятелните лица. Това води до компрометиране на автентичността на съдържанието, обезсърчаване на инфлуенсърите с по-малък обхват и съсредоточаване само върху краткосрочни резултати.

В такива случаи хибриден модел на плащане, който съчетава елементи на възнаграждение, базирано на продажби, с други показатели, като например ангажираност, може да бъде по-подходящ. При този модел бизнесите плащат на инфлуенсъри за времето и усилията им в създаването на качествено съдържание и ги компенсира за всяка реализация, която правят. Така влиятелните лица се стимулират да са посланици на марката, а не просто търговци.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.