Графичният дизайн е един от елементите, на които бизнесът е важно да обръща внимание, за да привлича и задържа клиенти.
Venngage обобщава 8 ключови тенденции в графичния дизайн за 2022 г., които ще повлияят маркетинга, пише онлайн изданието business2community.com.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Серифните шрифтове се завръщат на мода
Едни от най-старите типове шрифтове се завръщат на мода. През последните няколко години серифните шрифтове са сред водещите тенденции в графичния дизайн. През 2022 г. те ще останат по-популярният тип шрифтове, които брандовете ще избират.
Серифните шрифтове са традиционни и елегантни. Те не само предизвикват носталгия, но и насърчават чувството за сигурност. В настоящите условия на пандемия този вид безопасност е това, което потребителите искат.
Много компании използват серифни шрифтове за текста на своите уебсайтове, както и в своите визуални елементи в социалните медии. Други използват комбинация от шрифтове - традиционните серифни с по-модерни.
Подобно на много други тенденции, стиловете на шрифта се променят циклично. Можем да видим преминаване към безсерифни шрифтове след няколко години.
Брандовете създават мемета
Неумолимата обреченост и мрак на пандемията са имали пряко въздействие върху видовете визуални образи, които брандовете създават. Една от тенденциите тенденциите в графичния дизайн на 2022 г. е възходът на меметата на компании.
Тези универсални визуални послания се адаптират към специфичния тон на компанията и нуждата на аудиторията.
Цитати за закачки
Цитатите в един момент изпаднаха в немилост, защото станаха повсеместни. Изненадващо е да видим точно тази тенденция в графичния дизайн да се възражда, но тя набира скорост за 2022 г.
Не става въпрос обаче за мотивационни цитати. Вместо това маркетолозите използват цитати за изтегляне от по-големи части съдържание - като блогове, подкасти и електронни книги, за да споделят тийзъри.
Това дава на потребителите представа какво следва и ги кара да кликат повече.
Повечето публикации с цитати през 2022 г. ще бъдат съчетани с атрактивни и подходящи визуални елементи, за да бъдат по-ефектни и ефективни.
Екранните снимки на социалните медии се споделят между платформите
Друга от тенденциите в графичния дизайн през 2022 г. са скрийншотовете на социалните медии. Как работи? Направете екранна снимка на публикация в една платформа и споделете това изображение на друга.
Човек може да направи снимка на туит и да го сподели като публикация в Instagram или в LinkedIn. Или направете екранна снимка на видеоклип в TikTok и го споделете като Instagram Story или Facebook Story.
Това е не само визуално привлекателна тенденция, но и икономически ефективна. Маркетолозите не трябва да създават отделно съдържание за всяка платформа. Те могат да използват едно и също съдържание в различни платформи.
Важно е да се отбележи, че това работи, когато се споделя забавно съдържание, а не съдържание, фокусирано върху продажбите.