Колаборация с други бизнеси, или още един начин да увеличите клиентската си база

Колаборация с други бизнеси, или още един начин да увеличите клиентската си база

Автор: Блог на GombaShop

Един от доказаните начини да откриете повече потенциални клиенти за вашия онлайн магазин е като си партнирате с други бизнеси. В тази публикация ще ви представим пет полезни идеи в тази посока.

Преди да започнем, е важно да споменем: подбирайте бизнесите, с които ще колаборирате. Трябва да имате достатъчно голямо припокриване на таргет аудиториите, за да предизвикате интерес сред потребителите. Също препоръчваме да си партнирате с бизнеси, които предлагат продукти от същия ценови клас.

Обща промоция

Това е лесна за реализиране опция, която е доказана като успешна. Класическият вариант е да предложите промоционален пакет с два или повече продукти от вашите онлайн магазини.

Ако искате да създадете по-персонализирано преживяване, подгответе тематичен подаръчен сет (например: self-care пакет) - в него можете да комбинирате продукти от повече от два бранда.

Един лесен за реализиране вариант за колаборация е да давате малък подарък от друг бранд при покупка от онлайн магазина ви. На вас това ще ви помогне да увеличите процента на завършените поръчки, а на партньорите ви - да промотират нов артикул например.

Giveaway в Instagram или Facebook

Това ще ви е много полезно, ако имате цел да увеличите последователите си или да създадете повече осведоменост за бранда си.

Както Instagram, така и Facebook имат опция за създаване на колаборативни постове. Благодарение на тях giveaway кампания ще се появи и във вашия feed, и в този на бранда, с който си партнирате, и ще го видят повече потребители.

Content marketing активности

Ако планирате по-дългосрочно партньорство, добра идея е да подготвите серия от публикации и сторита.

Например: предлагате облекло за бягане. Имате колаборация с бранд за протеинови барове и в серия от reel-ове говорите за здравословния начин на живот и давате идеи за бързо и полезно хапване за спортуващи хора.

Ако можете да инвестирате повече време, guest блог постовете и общите подкаст епизоди също са страхотна опция.

Общо live shopping събитие

Live shopping-ът (онлайн пазаруване на живо) набира все по-голяма популярност през последните години.

Това ви дава възможност чрез стрийминг в YouTube, Instagram или Facebook да представите на аудиторията избрани продукти, които са на специална цена само по време на предаването. Потребителите могат да добавят продуктите/услугите в количката си с натискането на един бутон.

Ако създадете общо live shopping събитие с партньорите си, това ще увеличи продажбите и на двата бранда. По време на събитието можете да предлагате и специални промоционални пакети от двата онлайн магазина.

Участие на събития и изложения

Не бъдете единствено онлайн! Базарите и събитията са страхотна възможност да комуникирате с аудиторията си и да генерирате продажби.

Можете заедно с друг бранд да подготвите общ щанд, на който да презентирате продуктите си, да предлагате промоционални пакети или дори да организирате уъркшоп. Възможностите са много.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.