Какво е visual storytelling и как успешно да се приложи в практиката?

Какво е visual storytelling и как успешно да се приложи в практиката?

Автор: Xplora

Терминът visual storytelling е доста нашумял напоследък в маркетинг средите, но в същността си идеята е стара почти колкото света. В следващите редове сме събрали 5 съвета как да разкажете визуално историята си по вълнуващ начин.

Какво е visual storytelling?

Ровихме се доста в интернет пространството, за да намерим определение на "visual storytelling". Според Wikipedia "визуалният разказ" (също "визуалното разказване на истории") е история, разказана предимно чрез използването на визуални медии. Тя може да бъде разказана с помощта на фотография, илюстрация или видео и може да бъде допълнена с графики, музика, глас и друго аудио.

В контекста на маркетинга visual storytelling е похват, който използва графики, изображения, снимки и видеоклипове, за да ангажира потребителите, да стимулира емоциите им, да ги въвлече в комуникация и да ги мотивира към дадено действие.

Защо визуалното разказване на една история е по-въздействащо?

Невролозите от Масачузетския технологичен институт (MIT) са установили, че мозъкът може да идентифицира изображения за части от секундата, по-точно 13 милисекунди. Проучването подчертава способността на нашия мозък да осмисля изображения за много кратък период от време.

Визуалното разказване на истории е идеален начин да се възползваме максимално от таланта на нашия мозък да мисли визуално. Общо 92,7% от анкетираните студенти в Китайския университет в Хонконг отговарят, че видео анимациите са им били полезни за разбирането на текстове и изясняването на концепции.

Всички тези проучвания потвърждават важността на визуалното разказване на истории. То създава по-дълбока и емоционална връзка със зрителите и точно това е причината да е толкова ефективно.

Как успешно да се приложи visual storytelling?

Таргет аудиторията е на първо място

Каква е целта на вашия разказ? И още по-важно - за кого е предназначен той? Когато отговорите на тези въпроси, по-лесно ще изберете техниките, подходящи за вашата аудитория, съответно комуникацията ще бъде по-успешна и ще получите по-добри резултати. Човешкият мозък не иска прекалено сложни "визуални изживявания". Потребителят иска контрол и ясно пътуване през разказа.

Стратегическо мислене при интерактивни визуални елементи

Интерактивните елементи позволяват именно този контрол на потребителите. Те имат силата да привличат вниманието на аудиторията, но и да го задържат. Пример за успешна такава техника е scrolytelling-ът - когато чрез scroll историята се разкрива постепенно.

Когато използвате подобни техники, стремете се към баланс. Без интерактивни елементи може лесно да загубите вниманието на публиката, но с наличието на твърде много потребителите може да се претоварят и целта да не бъде изпълнена.

Използване на данни

Един от най-мощните аспекти на визуалното разказване на истории е възможността за използване на данни. Ако имате данни за споделяне, направете ги главния герой във визуална история. Може да създадете инфографики и таблици.

Показване, не разказване

Като говорим за визуален storytelling, това е най-често срещаният съвет - използването на изображения просто за повтаряне на вече обясненото в текста. В най-добрите визуални истории текстът и визуалният елемент работят в синхрон и хармонично се подкрепят.

Също така не бъдете твърде настойчив с призивите за действие (CTA). Въпреки че кликванията и конверсиите са ключови показатели за повечето специалисти по дигитален маркетинг, важно е тези елементи да не влошават цялостното изживяване с марката.

Оптимизация на снимките и видеата

Въпреки че високоскоростният интернет е доста често срещан, остава изключително важно да оптимизирате своите изображения и видео съдържание за мрежата.

Най-големият риск от прекалено големите медийни активи е, че те отнемат време за зареждане, което кара потребителите да изгубят търпение. Google също така взема под внимание ефективността на страницата в своето класиране, така че лошо оптимизирана страница може да бъде пагубна за трафика.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.