Каква е тайната при създаването на вирусна маркетингова кампания?

Каква е тайната при създаването на вирусна маркетингова кампания?

Чудили ли сте се някога как да създадете вирусна маркетингова кампания? Всъщност няма единна и идеална формула за това. Хуморът е универсален и е помогнал за създаването на някои от най-запомнящите се реклами на всички времена.

Прочетете, за да научите повече за това как Bolt, водещата технологична компания за плащане с едно щракване, създаде хумористична вирусна кампания от идеята до стартирането и разпространението ѝ само за 5 дни.

Ключът: Щипка хумор не само сближава бранда с клиентите, но и хората са по-склонни да споделят вашето съдържание, пише RetailDive.com.

Трябва ли да използвате хумор в кампанията си?

Хуморът може да забавлява и привлича нови потребители, но създаването на грешен тип кампания може да навреди на марката. Всъщност грешната шега може да обиди публиката, да направи така, че компанията ви да изглежда непрофесионално, както и направо да я изличи.

И така, кога трябва да използвате хумор? Започнете с въпроса: какво популяризирате и коя е вашата целева аудитория?

Когато Bolt започва да подготвя стратегията си за своята вирусна кампания за изоставени колички, компанията е решила да оживи кампанията и да подходи творчески.

Ако насърчавате творчеството, дайте на екипа си пространство да работи с идея и спрете да смачквате забавните идеи с твърде много бележки. Освен това не протакайте със сроковете. Така по-малко хора ще имат възможност да бавят проекта с ненужни забележки, а и работата ще е по-концентрирана.

Творческият екип на Bolt например е имал само 5 дни за изпълнение.

Позовете се на емоции и спомени

Фокусирането върху уникалността на вашата марка също ще помогне за сближаването с аудиторията. Bolt залага на носталгична реклама с участието на певицата и автор на песни Сара Маклахлън, за да създаде "вирусен" хит. Целта - да се повиши осведомеността за 70% от количките за пазаруване, които се изоставят всеки ден на страницата за плащане.

Първоначалната реклама призовава за спасяване на изоставени животни и повишаване на осведомеността относно жестокостта към животните. Ако някога сте гледали телевизия в последните 20 години, вероятно веднага ще разпознаете рекламата - и може дори да сте проронили по някоя сълза.

Като използва носталгията, компанията се възползва от тенденцията за съживяване на моменти от популярната поп култура.

Не ви трябват звезди

Компаниите не трябва да наемат знаменитост, за да стане рекламата им вирусна. Например производителят на блендери Blendtec стартира вирусна рекламна кампания, експериментираща с различни артикули - от iPhone до имитация на диаманти. Друг пример е рекламата на Dollar Shave Club, където основателят говори директно на целевата си аудитория, използвайки безразличен хумор на фона на абсурдни, но забавни лудории.

Вирусна кампания за 5 дни

В края на 5-дневния период Bolt успешно стартира видео кампания, която е събрала повече от 14 милиона органични и платени гледания само през първата седмица.

От компанията са дарили пари на организацията за защита на животните, която е провела оригиналната рекламна кампания, и дори са организирали специална секция на магазина Bolt Collective, където любителите на животните могат да купуват стоки от "Спасителна количка".

Успехът на кампанията показва, че можете да подходите хумористично към някои теми, като същевременно се отдадете на каузата.

Дори и да не можете да си позволите да дарите много пари за кауза, потребителите са по-отзивчиви към фирмите, които връщат и правят добро. Много малки предприятия са намерили творчески начини да правят добро, като например предоставяне на услуги на местна общност. Например продуктите на Cariloha, търговци на дребно за легла и бани, са въглеродно неутрални и предоставят местни услуги за рециклиране на типично нерециклируеми текстилни изделия след употреба.

При покупка от Voguewigs.com компанията дарява 10% от стойността на поръчката на Националната фондация за рак на гърдата или Националната фондация за алопеция ареата, която е тясно съобразена с ценностите на тяхната марка.

Завъртането на маркетинговото колело включва поемане на рискове и креативни идеи. Независимо дали става въпрос за изоставени колички, или увеличаване на продажбите, хуморът е чудесен начин да създадете вирусен момент около вашата марка.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.