Как да се възползвате максимално от QR технологиите и да увеличите ефекта им за маркетинга

Как да се възползвате максимално от QR технологиите и да увеличите ефекта им за маркетинга

QR кодовете се превърнаха в основна част от живота ни през последните няколко години. Пандемията ускори преминаването към безконтактно плащане и опции за меню без хартия. Виждаме QR кодове на всяка маса или бар в ресторант, по пътеките в хранителните магазини и на почти всяко каса, където се приемат Apple Pay, Venmo, Paypal или други подобни.

Все пак последиците и възможностите, представени от QR кодовете и придружаващите ги микросайтове, са много по-значими от лекотата и безопасността, представени в гореспоменатите случаи на употреба.

QR технологията също така предлага уникална маркетингова възможност за взаимодействия с брандовете, за ангажиране и за научаване на повече от клиентите, пише entrepreneur.com.

Такъв пример е QR код върху опаковката - често първата физическа точка на допир за потребителя с нова марка и продукт за електронна търговия. Интегрирането на QR кодове в опаковката ви може да помогне да засилите вълнението на потребителя от продукта и да насърчите клиентите си да поръчат отново, да споделят в социалните медии, да станат посланици на вашата марка.

Тъй като комфортът на потребителите с QR технологията продължава да нараства, марките трябва да използват маркетинговите възможности, присъщи на самата технология, за да преодолеят пропастта между физическото и дигиталното изживяване с бранда. Медията обобщава няколко идеи за вашата QR стратегия.

Включете визуален призив за действие

Потребителите искат да знаят в какво се забъркват, така че включването на призив за действие заедно с вашия QR код е страхотна тактика. Независимо дали е "Сканирайте ме", "Свържете се с нас в социалните мрежи", "Разгледайте нашата история" или "Открийте любими рецепти", призив за действие не само примамва потребителя да сканира QR кода, но също така започва разговора и връзка с бранда. Това е моментът, в който потребителят взема съзнателното решение да обедини своите физически и дигитални изживявания на марката.

Използвайте технологията като образователна възможност

Технологията за QR кодове представлява уникална възможност за марките да образоват потребителите - било то обучение на потребителите за историята на бранда, вдъхновението зад конкретния продукт, най-добрите начини за използване на продукта или правилните начини за изхвърляне на опаковката на продукта. От "ръководства за гримиране" до "видеоклипове с инструкции за готвене", възможностите за създаване и интегриране на цифрови преживявания, които подобряват физическото изживяване на потребителя с марка и продукт, са безкрайни.

Подчертайте ценностите на вашата марка

Според скорошно проучване 72% от потребителите в САЩ и 83% от милениалите вярват, че е по-важно от всякога да купуват от марки, които споделят техните ценности. Опаковката — особено изборът на вашата марка в опаковъчните материали, представлява ключова възможност за връзка с потребителите на ниво стойност, особено за тези, които се ангажират с устойчивост и се интересуват от въздействието върху околната среда.

Съберете прозрения, отзиви и обратна връзка

Прозренията на клиентите, обратната връзка и отзивите представляват златна мина от възможности за всяка развиваща се марка. QR технологията улеснява насърчаването на клиентите да споделят своите отзиви чрез кратки анкети, викторини, рецензии, публикувани на вашия уебсайт или социални канали.

Колкото повече информация вашата марка е в състояние да събере за своите клиенти, толкова по-добре ще можете да адаптирате стратегията си, за да продължите да им харесвате в бъдеще.

Повторни поръчки

От предлагане на отстъпка при повторни поръчки до насочване на клиентите към страници с нови продукти, QR технологията предлага безпроблемно изживяване при покупка. Насърчете потребителите да се върнат към вашия уебсайт, да настроят датата на следващата си поръчка, да обмислят опция за абонамент или да споделят отстъпка за първи път с приятели и семейство, за да стимулират продажбите.

Насърчете социалното споделяне

Насърчавайте ангажираността на общността в платформи, включително Instagram, TikTok, Facebook и Pinterest, с QR кодове, които насочват потребителите лесно да споделят в тези платформи. QR код може да бъде стимул за човек да публикува.

Помислете за повторно публикуване на генерирано от потребители съдържание, за да покажете признателността и отношението на клиентите ви. Не пропускайте социалните елементи, които органично помагат за по-нататъшното генериране на шум и осведоменост за вашата марка.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.