Социалните медии са новата входна врата за малкия бизнес. В днешно време всеки намира бизнеси онлайн, така че добрата стратегия за социални медии е от съществено значение за вашия бизнес.
Един често пренебрегван аспект на социалните медии е етикетът на следването. Кого следвате и защо е важна част от идентичността на вашия бизнес, пише business.com.
Преди няколко години имаше тенденция в социалните медии да следвате всички, които следват вас. Независимо дали в Twitter, Instagram или Facebook, брандове и лица се следваха взаимно, буквално добавяха хиляди акаунти на седмица.
Бизнесите изобщо не трябва да прилагат тази практика. Дори ако искате да следвате всички, които следват вас, мрежите няма да го позволят. Всеки канал в социалните медии има ограничения за следване, така че е лоша идея да следвате всеки един човек, който ви следва, за да не изчерпите възможният брой последващи.
Twitter изрично посочва, че всеки акаунт може да следва общо 5000 други акаунта. След като следвате 5000 акаунта, има ограничения за допълнителните акаунти, които можете да следвате. Facebook има подобен лимит, а Instagram ви позволява да следвате 7500 акаунта.
Дори и да пренебрегвате ограниченията, не е непременно във ваш интерес да следвате всеки, който ви следва. Не искате да следвате спам или провокативни акаунти. Преди да щракнете върху "следване", помислете за типа група или индивид, който публично свързвате с марката си.
Какво означава да следваш някого?
Да следвате някого означава да включите известия да виждате съдържание на друг потребител във вашата емисия. Следването (или, в случая на Facebook, "приятелството") ви позволява да видите всичко в профила на този, когото следвате, включително редовните му публикации.
Когато следвате някого, той също така е уведомен за това.
Коя е вашата целева аудитория?
Какво се надявате да постигнете от социалните медии? Може би да изградите по-голяма мрежа или да научите нещо ново? Много хора ще кажат, че целта им при използването на социалните медии за тяхната компания е да генерират потенциални клиенти и нов бизнес. Като широк пример, ако можете да правите бизнес само в САЩ, следването на някой от Обединеното кралство няма да ви помогне да постигнете целите си.
След като определите целите си, ще искате да стесните целевата си аудитория. Това са най-добрите хора за проследяване в социалните медии.
Какво е инфлуенсър?
Когато влиятелен човек във вашата индустрия ви следва, това е отворена врата да започнете разговор и да изградите връзка. Последвайте го обратно, но не спирайте дотук. Ангажирайте се с негови/нейни публикации, задавайте въпроси и го опознайте. Търсете възможности да помогнете на инфлуенсърите, защото и те могат да направят същото за вас, например чрез повторно публикуване на вашето съдържание, за да ви дадат допълнителна експозиция.
Инфлуенсъри могат да бъдат известни личности, изтъкнати собственици на бизнес или уважавани журналисти. Анализирайте техните последователи, за да определите дали те наистина са влиятелни лица. Дори ако някой има 100 000 последователи, ако публикациите му получават само 50 харесвания или коментари, те не достигат до хората. Вижте извадка от последните им 10 публикации, за да измерите техните харесвания, коментари и споделяния, след което ги разделете на броя на техните последователи.
Следвайте интересните потребители
Можем да научим много от хората в социалните мрежи. Внимавайте за последователите си, които изглеждат интересни. Вижте техните биографии и за какво публикуват. Изглеждат ли, че бихте могли да научите нещо от тях? Ако е така, следвайте се взаимно.
Няма строг набор от правила за това кого да следвате в социалните медии. Когато използвате социалните медии за бизнес обаче, времето е пари и ще искате да имате предвид как всяко последващо действие може да бъде от полза за вашия бизнес.
В крайна сметка искате да поддържате добро съотношение последователи/следване. Ако човек има повече последователи, отколкото следва, той може да бъде добър човек за следване.
Как да накарате хората да ви следват?
В миналото следенето на хората гарантираше солидна връзка в социалните медии. Сега залогът е по-висок. Хората следват само акаунти, които могат да им дадат нещо в замяна. За вашия бизнес това обикновено означава разработване на блог около вашата компания и индустрия. Това ще привлече професионалисти от индустрията.
Това е само един от начините да развиете по-широка аудитория в социалните медии. За да спечелите повече последователи в социалните медии, трябва да публикувате често и систематично интересна, важна информация и да се застъпвате за позицията на вашия бизнес в тази област.
Ето някои стъпки, които можете да предприемете, за да подобрите присъствието си онлайн:
Проучете вашите конкуренти. Ако някой от вашите конкуренти има силно онлайн присъствие, направете проучване, за да разберете как и защо са успели.
Фокусирайте се върху визуалното съдържание. Завладяващите изображения са тайната на страхотните публикации в социалните медии. Социалните медии са визуален пазар.
Изградете общност. Работете усилено, за да създадете мрежа онлайн и да изградите общност от доверени потребители. Не е задължително всички да са клиенти или фенове на вашия бизнес; можете да създадете доверени отношения с други професионалисти в индустрията. Не забравяйте, че ключът е ангажираността.
Twitter е единствената мрежа, която има истинска култура да благодари на хората за следване, ретуитване и споменаване. И там трябва да сте по-селективни. В Instagram следвайте хората, ако харесвате това, което споделят, и то отговаря на вашите ценности.
Не се обсебвайте от числата и се съсредоточете върху по-широк маркетингов подход, който е насочен конкретно към вашата база.
Тествайте различни подходи с вашите акаунти в социалните медии и измервайте данните ежемесечно. Винаги можете да спрете следването на някого.