Имате идея, но нямате дизайн.. Защо е важно да помислим за всички елементи на маркетинг стратегията?

Имате идея, но нямате дизайн..  Защо е важно да помислим за всички елементи на маркетинг стратегията?

Много от вас вероятно поне веднъж са стартирали различни проекти, разивавали са бизнеси, създавали са нов продукт на пазара и пр. Опитът ни показва, че първите опити за бизнес обикновено не са чак толкова успешни, но пък ни учат какво да подобрим следващия път и какви грешки да не допускаме.

Именно тази тема засегнаха Марк Ралев и Ники Неков в подкаста Marketing Station. С огромния си опит зад гърба си и двамата защитиха тезата, че една от най-големите грешки, които бизнесите правят, е изпускането на много ключови елементи от дигиталната стратегия.

Да, продуктът може да е идеален, с добро качество и отлично подбран спрямо търсенето на пазара и конкуренцията, но след това има много дълъг път, който трябва да бъде извървян. Изграждането на бранд идентичността е като дърво със здрави корени. Колкото повече са те, толкова по-силна става опората.

Корените в нашата стратегия са елементите като:

  • Цели
  • План на действие
  • Дизайн
  • Реклама
  • Съдържание в социалните мрежи
  • Уебсайт
  • Много други

Защо да избегнем "поръчките на парче"?

Все по- често бизнесите се обръщат към агенции с молба да се направи само едно лого или да се пусне просто една реклама, т. нар. поръчка на парче. Може би в много малко случаи това е приемливо, но е хубаво да се опитваме да извлечем максимума от хората отсреща, от експертите, да искаме техния съвет и да попитаме за оферта за повече елементи. Това би ни спечелило ресурси като време и пари и със сигурност по- висока ефективност. В противен случай се губи инерцията, фокуса, екипите се демотивират, всеки изостава в различни срокове, защото чака някой друг да е готов с неговия елемент, и така се разпокъсва целия процес на работа.

Разбира се, не всички маркетингови компании могат да ви предложат цялостен микс, освен това бюджетът може би ще е по-голям. Тогава бихте могли да потърсите фрийлансъри или да искате препоръка за дадена услуга от компанията, с която вече имате сключен договор, но не предлага дадената сулуга.

Защо е важно да помислим за всички елементи още в началото? Вече говорихме за това колко важно е да имаме стратегия и конкретни цели за определен период от време. В тази стратегия обаче трябва да включим всички важни елементи от маркетинга, които бихме използвали в някаква последователност, план за действие.

В тази връзка много полезно би било да вкараме елемента "дизайн" още в самото начало. Консултацията с опитни дизайнери ще ви даде обратна връзка за идеите, които имате. Те ще се сетят за неща, които вероятно пропускате някъде по пътя, ще ви задават допълнителни въпроси, за които не сте помислили все още, ще ви ориентират за срокове и ще ви помогнат да не допускате грешки, които другите често правят.

Целия разговор на Ники и Марк може да проследите тук. Ако имате въпроси към тях, може да ги зададете в коментар или следната Facebook страница. Може да дадете своите предложения за следващ гост, както и да напишете въпрос, който искате да му зададете.

За Marketing Station:

Подкаст за предприемачество, бизнес развитие и ефективно позициониране на бранда. Той ще се провежда онлайн 2 пъти в месеца. Гости в подкаста са доказани професионалисти, с които ще се разглеждат примери и уроци от техния опит и ще се дискутират решенията и свързаността на различните елементи на маркетинга с цялата бизнес стратегия.

Водещ е Николай Неков, основател на ThinkFirst - Digital Consulting. Той умело управлява своя екип, развива нови продукти и иновации, консултира компании и помага в интеграцията на стратегии за растеж и геймификация. Развива и активно участва в образователни проекти, свързани с преподаване на деца и участия в бизнес форуми и обучения.

Идеята:

"Всяка компания си поставя за цел да стигне от точка А до точка Б за определен период. Скоростта, с която това се случва обаче, има определящо значение за успеха ѝ.

В подкаста "Marketing Station" ще разгледаме различни стратегии и "транспортни средства", които са помогнали на гостите ни да ускорят растежа на бизнесите си."

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.