Готов ли е бизнесът ви за метавселената?

Готов ли е бизнесът ви за метавселената?

Ако имаше една дума, което доминираше в бизнес публикациите през изминалата година, това беше "метавселена". Разбира се, голяма част от това отразяване в пресата беше стимулирано от изненадващото съобщение, че Facebook - в много голям публичен ангажимент към метавселената - буквално променя името си на "Meta".

Meta далеч не е единствената компания, която прави стъпки към по-виртуално бъдеще, пише entrepreneur.com.

Гигантът в търговията на дребно Walmart тихомълком подава заявки за търговски марки за различни незаменими токени, виртуални валути и виртуални стоки за продажба в метавселената.

Epic Games е домакин на виртуални концерти със световни суперзвезди като Ариана Гранде. Disney наскоро патентова устройство с разширена реалност, което не изисква използването на очила или слушалки.

Въпреки че заглавията за метавселената обикновено са доминирани от глобални технологични гиганти, не се заблуждавайте - тя не е само за марки за милиарди долари. Всеки бизнес трябва да се научи как да накара метавселената да работи за него.

Разбира се, лесно е да се отхвърли като някаква технологична мода в основата си, но метавселената е за преживявания. И ако сме научили нещо през последните няколко години, то е, че основаната на опит икономика е тук, за да остане.

Медията обобщава три причини, поради които вашият бизнес трябва да се подготви за метавселената сега.

Метавселената обхваща икономиката на опита

Бъдещето на бизнеса ще се движи от опита. Според резултатите от скорошно проучване 72% от милениалите предпочитат да харчат парите си за преживявания пред материални неща. Този брой нараства сред представителите на поколението Z. Само вижте успеха на Музея на сладоледа. Във време, когато музеите се борят да оцелеят тази атракция е почти винаги разпродадена. Защо? Защото това е преживяване.

Икономиката на опита не е само за места и събития. Един пример за успех е 19 Crimes wine. Етикетите на виното са оборудвани с AR, които оживяват, когато се съчетаят със специалното приложение за смартфон на компанията. Тази технология превърна вековния ритуал за отваряне на бутилка вино в единствено по рода си изживяване, което помогна на 19 Crimes да удвоят размера си през последните няколко години и да достигнат до цяло ново поколение ценители на виното.

Метавселената позволява на бизнеса да създава моменти. Метавселената е изкуството, което изскача от рамката, Залата на славата, която седи до вас, докато гледате играта, и супергероят, който скача направо от страницата на вашето дете.

С метавселената преживяванията вече не са ограничени от време, пари и физиката на естествения свят. Те са ограничени само от въображението на марката.

Метавселената движи границата

Защо тези преживявания на марката в центъра на метавселената са толкова важни? Те управляват крайната линия.

Започнете с опита и продажбите ще последват. Не е изненадващо, че преживяването в Дисниленд превърна марката Disney в бижуто в короната на империята, което е частично отговорно за повече от 4 милиарда долара приходи годишно.

Дисниленд се отличава като машина за печалба именно защото не е създаден да бъде такъв. Вместо това е построен като място за разказване на истории. Тези истории създават преживявания, които в крайна сметка водят до това потребителите да отворят портфейлите си.

С метавселената марките ще могат да изведат своите стратегии на изцяло ново ниво, създавайки уникални преживявания за всеки гост. Представете си свят, в който вместо да прекарате деня в опити да откриете любимата принцеса на Дисни на дъщеря си в парка, принцесата се появява точно пред очите на дъщеря ви при поискване (и дори може да говори с нея на език по ваш избор). Това определено подобрява изживяването на вашето семейство.

Разбира се, всичко това е добре за марки като Disney, които са в състояние да инвестират стотици милиони долари в тези завладяващи преживявания. Но какво ще кажете за вашия бизнес? Това е мястото, където метавселената - до известна степен - ще изравни играта.

Виртуални недвижими имоти могат да се купят значително по-евтино от реалните в момента. Дизайнерите могат да изработват персонализирани сгради, стоки, игри, разходки, събития и други, без да се налага да плащат за материали, труд и оборудване. Това означава, че създаването на незабравимо брандирано изживяване в метавселената може да бъде направено за малка част от това, което струва да се направи това във физическия свят.

Метавселената няма да стимулира само виртуалните продажби. Тя ще стимулира и физически продажби благодарение на безпрецедентно ниво на данни и интеграция на изкуствен интелект във вашия бизнес.

Изглежда ли това като научна фантастика? Може би. Помислете за McDonald's, който току-що подаде търговска марка за ресторант в метавселената, където клиентите могат да поръчват храна на виртуално гише и тази поръчка да бъде доставена до вратата им в реалния живот. Това е персонализираният свят, ориентиран към потребителите

Метавселената ангажира потребители, които досега не сте успели да ангажирате

Можете ли да си представите, че 90% от потенциалните ви клиенти не могат да правят бизнес с вас? Това е огромна област от възможности за бизнеса в метавселената. Спортните отбори вече се възползват, както се вижда от интерактивните дисплеи на феновете, използвани от НБА.

Манчестър Юнайтед използва Google Hangouts, за да даде на феновете по света място на първия ред.

За по-малкия бизнес метавселената означава да можете да се ангажирате с клиенти, които никога не биха могли да стигнат до вашия магазин, да продавате виртуални стоки на подгрупа от клиенти, които не могат да си позволят вашите физически такива, и да накарате вашите търговски представители да участват на търговски изложения по целия свят без никога напускат всекидневните си.

С метавселената всяка компания ще има възможността да се превърне в истински глобален бранд.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.