Google Analytics 4 заменя Universal Analytics от 1 юли: Какво трябва да знаете?

Google Analytics 4 заменя Universal Analytics от 1 юли: Какво трябва да знаете?

От 1 юли Google заменя Universal Analytics с Google Analytics 4 (GA4). Ако все още използвате по-старата версия, може да загубите критични данни, ако не преминете възможно най-скоро към новата версия и Google предупреди абонатите си за това.

Ако не актуализирате до GA4, Universal Analytics няма да може да обработва нови данни след 1 юли. Просто казано, всички данни, които сте събрали в Universal Analytics, няма да се импортират в GA4, когато програмата ви автоматично превключи към новата версия.

Ако не мигрирате към GA4 до юли, няма да разполагате с исторически данни, които да ръководят бизнес плановете ви. С новата система получавате много нови функции и надстройки, като по-добри контроли за поверителност, които ви позволяват да събирате и съхранявате данни по по-подробен начин, пише entrepreneur.com.

Тъй като GA4 е изцяло нов модел, бизнесът трябва да започне да съхранява исторически данни, преди Google да приложи промяната в свойствата на анализите от 1 юли 2023 г.

Какви са предимствата на GA4?

GA4 идва и с по-тясна интеграция с Google Ads. Това означава, че можете да видите целия клиентски цикъл, от това как клиентите взаимодействат с кампаниите ви до това как се изпълняват целите ви. Можете да видите как клиентите взаимодействат с вашето съдържание през различни етапи от процеса на покупка. Можете дори да проследявате използването на мрежата чрез приложения на трети страни като YouTube и Facebook.

Най-хубавото е, че вече можете да проследявате събития без код. Няма повече да разчитате на Google Tag Manager за измерване на конкретни взаимодействия с клиенти.

GA4 предлага подобрена поверителност. Когато бизнесът премине към този нов модел, клиентите ще го намерят за по-безопасен и ще вярват, че една компания спазва правилата за поверителност. Това обаче не означава, че данните за добри маркетингови стратегии ще са по-малко, тъй като GA4 има интелигентни функции за проследяване и подготвя бизнеса за ерата след бисквитките.

Новата система се фокусиран върху ангажираността на потребителите и предоставя нови раздели "Жизнен цикъл" и "Потребител", фирмите могат да се впуснат по-дълбоко в пътуването на клиента. Степента на отпадане е заменена с базирани на потребителите показатели, които ще помогнат за по-точното прогнозиране на действията на клиентите.

Новият набор от свойства за анализ включва стабилни измервания, водещи до подходящи аудитории пред рекламните кампании на бизнеса. GA4 отчита и потенциалните приходи, които бизнесът може да спечели от група клиенти чрез прогнозни показатели.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.