Общност от ентусиазирани фенове е актив с огромна стойност и причината за това е проста: когато изградите общност около вашата марка, тя се превръща в един от най-добрите маркетингови двигатели.
Как обаче да изградите своя собствена общност? Онлайн изданието entrepreneur.com дава четири стъпки към това.
Намерете своята ниша
Първата стъпка в намирането на фенове е насочването към конкретна аудитория. Изберете конкретна тема за вашия бизнес и потенциален проблем, който можете да разрешите. Определянето на двете ще създаде фокус и ще ви позволи да се усъвършенствате.
След това ще изградите група от хора, които имат такава нужда, влезли са в същата ниша.
За да се ангажирате с аудитория и ефективно да продавате, трябва да знаете кой е вашият идеален купувач, какво харесва и не харесва и какво иска и от какво има нужда. Тази информация ще ви помогне да намерите вашата демографска и пазарна база.
Бъдете социални
След като разберете коя е вашата аудитория, проучете какви социални медии използва. Ако вашата аудитория се състои от милениали и представители на поколението Z, вероятно ще ги намерите в TikTok или Instagram, или Facebook.
Ако се насочвате към по-възрастните поколения, фокусирайте се върху Facebook и/или Linkedin.
Винаги обмисляйте да разширите обхвата си до множество платформи, за да достигнете до по-широка аудитория: един добър начин е да използвате аудио социални платформи като Clubhouse или Greenroom, където можете да говорите с големи групи хора.
Също така потърсете хора във вашата ниша, които вече имат успех, и се поучете от тях. Не копирайте стила им, но оценете това, което е проработило, и поставете своя уникален фокус.
Обърнете се към феновете си. Свържете се с тях. Хората желаят връзка и ангажирането ги кара да се чувстват видими. Така те ще продължат да се връщат. Първите 100 фенове неизбежно са най -трудните за получаване, но след като ги имате, разберете защо са избрали да направят този ход и защо са решили да ви подкрепят.
Осигурете стойност
Това без съмнение е най -важната стъпка в изграждането на вашата фен общност. Клиентите плащат за продукти и услуги, които са им от полза. Един от начините за осигуряване на тази стойност е чрез раздаване на информация, по същество безплатно преподаване. Това също ще накара вашата аудитория да ви се довери и да бъде по-склонна да вярва във вашата компания.
Коригирайте се
Сега, когато създавате качествено съдържание, което осигурява стойност и се ангажирате с феновете, е време да анализирате резултатите. Какво работи и кое не? В социалните сайтове можете да разгледате анализите и да видите с какво се занимават феновете. Използвайте тази информация, за да се фокусирате върху това, което работи, и да коригирате това, което не работи.