Значителна част от търговците (70%) смятат, че LinkedIn осигурява положителна възвръщаемост на инвестициите за тяхната организация, според проучване на Hootsuite.
LinkedIn не е само платформа за професионална реализация. Та се превръща все повече в платформа с възможности за по-голяма ангажираност с брандовете, според Emarketer, особено в B2B сегмента.
Това поставя LinkedIn пред платформи като Instagram, Facebook и YouTube, тъй като аудиторията е селектирана, а рекламните инструменти стават все повече.
Emarketer обобщава четири фактора, които дават предимство на LinkedIn за маркетинговата стратегия на бизнеса.
Там се споделят знания
Въпреки че публичното споделяне намалява в други платформи, в LinkedIn тенденцията е обратната. Потребителите са споделили 41% повече съдържание през пролетта на 2023 г. в сравнение със същия период на 2021 г., според данни на самата платформа.
Тази среда създава повече възможности за марките, лидерите и влиятелните лица да култивират значима публика.
Има аудитория, фокусирана върху новините
LinkedIn се фокусира върху новини, докато Facebook и X се отдалечават от новините. Около 60% от потребителите получават редовно новини от платформата, според Pew Research Center.
Видът на споделените новини е това, което повдига въпроси. Не става въпрос непременно за новинарско съдържание и "тежки" теми, а хората предлагат своите възгледи и гледни точки за нещата, които се случват по света.
Безопасност за брандовете
Докато ангажиментите в други социални платформи могат да бъдат токсични, LinkedIn се превърна в пространство, където потребителите са не само професионални, но и по-ангажирани и разговорливи.
Средното време, прекарано в LinkedIn на посещение сред настолни и мобилни потребители в САЩ, достига близо 8 минути през март, според SimilarWeb. Това представлява 11% ръст за последните три години.
Основната причина за по-обраното поведение вероятно се крие в свързаността с други колеги и шефове.
Опции за разширена реклама
Платформата става все по-полезна за рекламодателите. Тя въвежда нови рекламни формати и позволява на компаниите да популяризират публикации от ръководители или потребители.
LinkedIn се очаква да генерира 5,2% от приходите от социални реклами в САЩ през 2024 г., или общо 4,51 милиарда долара. Това все още е далеч от резултатите на Meta, но растежът е осезаем.
Много от потребителите на X (предишно наименование Twitter) се пренасочиха към LinkedIn заради сътресенията в Х в последните няколко години. Така LinkedIn привлече значителен бизнес и новинарско съдържание.