Базата данни на вашата марка не е общност, но е добро начало

Базата данни на вашата марка не е общност, но е добро начало

Когато една дума се използва прекомерно, тя губи значението си и ние губим способността си да я прилагаме в действие.

В сферата на рекламите може би нито една дума не се използва толкова много в момента, колкото "общност", пише The Drum.

Последователи в социалните медии, имена в списък с имейли и други данни, потребители в CRM система - трябва да е ясно, че те не представляват бранд общност. Това са бази данни. Докато не направим значителна инвестиция да променим това, това е всичко, което тези данни някога ще бъдат.

В базите данни обаче има скрити потенциални членове на общност или общности. Как можете да ги намерите? Чрез използване на трите C (на латиница - б.ред., counseling, co-creation, continuation) на изграждането на общността - консултиране, съвместно създаване, продължаване, за формиране на пътна карта за изграждането на бранд общност. Така се създава общност, която е автентична, ефективна и в крайна сметка устойчива.

Как да идентифицирате вашите бранд общности

Съществува още един мит около бранд общностите, който трябва да се разбие - марките имат само една общност. Повечето марки обслужват няколко общности. Това може да е отражение на разнообразието от ценности на марката, различните начини, по които хората взаимодействат с нейните продукти и услуги, или (което е изключително важно) различните нива на ангажираност и осведоменост в една потребителска база. Всяко от тях изисква индивидуална стратегия за изграждане на общност.

Първо обаче е необходимо да разберете къде са тези хора.

Какво можем да разберем от потребителските данни, събрани чрез социални медии и CRM? Имейл адресите, телефонните номера и основните демографски данни предоставят основа.

За да получите по-добро разбиране за това кой вече е ангажиран с вашата марка, трябва да наблюдавате генерираното от потребителите съдържание и данни от уебсайтове на първа страна (споменавания на марки, честота на покупки и средни обеми на поръчките са ключовите показатели тук).

Можете да използвате тази информация, като разделите базата си данни на три категории: лоялни купувачи, купувачи за първи път и спорадични купувачи. След това можете да разработите тактики, за да се насочите (и да изградите общност около) всеки един от тях.

Това е само върхът на айсберга. Брандовете могат да използват AI, за да идентифицират потенциални членове на общността, като анализират последователите на своите последователи и последователите на тези последователи.

Трите С

Общностите обединяват хората, които изповядват споделен набор от ценности. Трите C са пътна карта за това.

Марките блестят най-ярко, когато съвестно отговарят на изискванията на своите основни потребители. Така че защо не помолите клиентите за мнение? Динамичният обмен на идеи, мнения и прозрения между бизнеса и неговата общност е съкровищница.

Създаването на тази верига за обратна връзка още от самото начало може да дава информация за всичко - от разработването на продукта до комуникациите и изживяването на клиентите. Това гарантира, че продукцията на вашата марка е съобразена с нуждите на вашите общности.

Това е консултирането.

След това създавайте. Всички говорят за съвместно създаване; очаквайте още по-голям акцент върху съвместния креативен маркетинг и изграждането на марка във всичките му разнообразни форми през 2024 г. Маркетингът на създателите и генерираното от потребителите съдържание са два от най-ефективните канали за изграждане на общност благодарение на начина, по който стимулират автентичността и органично разширяват мрежата от влияние на вашата марка.

Накрая продължаването. Дългосрочната ангажираност е спойката, която обединява първите две C. Марките не само трябва непрекъснато да се консултират с потребителите, те също трябва да създават съвместно със същите влиятелни лица в по-дългосрочен план.

Работата с основен екип от инфлуенсъри повишава ефективността на рекламите поради повтарящия се характер на ангажираността между бранд и инфлуенсъри. Колкото повече един инфлуенсър работи с вашата марка, толкова повече техните общности се чувстват като част от вашата.

Така получавате марка, която е изградена около хората и в резултат на това е подготвена за бъдещето.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.