Amazon отстъпва на социалните медии при търсене на продукти от потребители

Amazon отстъпва на социалните медии при търсене на продукти от потребители

Въпреки че Amazon остава водещият канал за търсене на продукти за потребителите, делът на онлайн търговеца на дребно намалява, тъй като купувачите все повече се пренасочват към социални платформи.

Общо 56% от възрастните в САЩ са търсили продукти в Amazon от началото на годината в сравнение с 63% за същия период на 2022 г., според проучване, публикувано тази седмица от Jungle Scout.

Потребителите все повече се обръщат към Tik Tok, Instagram и YouTube за търсене на продукти, пише Insider Intelligence.

Проучване на GWI от февруари 2023 г. установява, че социалните мрежи изпреварват търсачките при поколението Z, когато то търси продукти. Тенденцията е видима от 2020 г. насам.

Сред възрастовите групи в САЩ 43% от представителите на поколението Z използват TikTok за търсене на продукти онлайн. Делът на бейбибумърите с подобно поведение е само 2%.

Потребителите и най-вече поколението Z също правят покупки в социалните платформи. Почти половината от представителите на поколението Z са научили за нов продукт или марка от инфлуенсър и почти една трета от тях са закупили същия продукт, според проучване на Capgemini.

Според изчисления на Insider Intelligence TikTok ще спечели 9,6 милиона социални купувачи през 2023 г., повече от нетното увеличение на Facebook, Instagram и Pinterest взети заедно.

Близо 20% от възрастните в САЩ на възраст от 18 до 34 години са направили покупка в TikTok през последния месец, според проучване от февруари 2023 г., осъществено от Bizrate/Insider Intelligence.

Социалните медии се превръщат в основен конкурент при търсене от страна на потребителите на Amazon и Google. С възхода на ChatGPT и нарастващата популярност на социалното търсене очакваме потребителите да свикнат с идеята за откриване на продукти в многобройни платформи. Това допълнително ще ги отдалечи от търсачките.

Въпреки нарастващите разговори за пълна забрана на TikTok, рекламодателите не са спрели да харчат в платформата. Бен Янковски, бивш ръководител глобални медии в Mastercard, коментира пред The Wall Street Journal, че търговците не желаят да изоставят канал, който се представя добре за тях.

Тъй като TikTok продължава да тества бета реклами за търсене, можем да очакваме рекламодателите да се възползват и да плащат за тях, за да достигнат до 150 милиона потребители на платформата в САЩ.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.